[Javalist] új Java blog

István Székely istvan.szekely at i-logic.hu
2012. Júl. 9., H, 14:08:26 CEST

Sziasztok!

Itt van egy nagyon jó kis leírás a DCL problémáiról és a megoldásokról.
http://www.javamex.com/tutorials/double_checked_locking.shtml
http://www.javamex.com/tutorials/double_checked_locking_fixing.shtml

"Note that this is OK as of Java 5 /because/ the definition of volatile
was specifically changed to make it OK. Accessing a volatile variable
has the semantics of synchronization as of Java 5. In other words Java 5
ensures that the unsycnrhonized volatile read /must/ happen after the
write has taken place, and the reading thread will see the correct
values of all fields on MyFactory."

Emberünk azt is leírja, hogy a volatile és a final (!) kulcsszavak
szemantikája megváltozott Java 5-ben. Ettől a verziótól kezdve a final
változó is elegendő, mert mindkét kulcsszó memory barrier-t is jelent,
ami többek között azt is eredményezi, hogy:
- a regiszterváltózók szinkronizálásra kerülnek
- a referencia beállítása csak akkor történik meg, amikor az objektum
már teljesen inicializált állapotban van.

Tehát Java 5-től kezdve a Péter által a cikkben taglalt sorrendi
probléma már nem jelentkezhet (az újabb JLS megköveteli a sorrendiséget).

Üdv,
Stivi