[Javalist] To null or not to null

Vig, Balázs balazs.vig at datasolutions.hu
2012. Júl. 25., Sze, 10:13:15 CEST

Sziasztok!

Ez szerintem tipikusan az exception erősíti a szabályt esete. Sok esetben a
NULL jó visszatérési érték: azt jelenti, hogy a futás OK volt, de nincs
eredménye (nem jött létre új objektum, nem találta a keresett elemet,
stb.). Ha ez jelezve (mert ugye mindenki jelzi a dokiban ;) ) van az
API-ban, akkor minden ok, így kell használni.
Abban az esetben, ha a NULL valid visszatérési érték (lekérdezés eredménye,
kulcshoz tárolt objektum), akkor ez a módszer nem alkalmazható, ilyenkor
már Exception-t kell dobni.
A hiba elnyelése nem megoldás: pl. ha hibásak a paraméterek, akkor nem
NULL-t kell visszaadni (elég lusta programozásra vall), hanem igen dobjunk
egy jó kis InvalidArgumentException-t (vagy vmi hasonlót)

Véleményem szerint a NULL érték visszaadása egy olyan könnyítés, ami
lehetővé teszi, hogy ne kelljen minden egyes hívást try blokkba rakni.
Sokkal egyszerűbb azt kezelni ott, ahol már használni akarod.

Üdv:
*Vig Balázs
*
Vezető fejlesztő