[Javalist] [Admin] Levelezőlist költözés

auth.gabor at javaforum.hu auth.gabor at javaforum.hu
2012. Jún. 27., Sze, 17:06:09 CEST

Hi,

> Nem, ha ugyanis ez igy lenne, nem lehetne egy domainnek egynel tobb mail
> szervere.

  Miért ne lehetne?

> Az a lenyeg, hogy a kuldo gep reverse vagy javaforum.hu-ra
> vegzodjon, vagy pedig valid mx legyen az adott domainre nezve.

  Normáls és általános esetben igen, viszont van sok olyan SMTP szerver,
ahol ez nem elég, ilyen a nagyobbak közül a citromail.hu, a vipmail.hu,
illetve talán az indamail.hu is, meg sok apró kis szolgáltató SMTP
szervere, ahol a rendszergazda egymaga dönt arról, hogy milyen szabályok
szerint fogad el levelet a szerver. Volt jónéhány vitám előcitált RFC
idézetekkel...

> Ha javaforum.hu a reverse vege, akkor mindegy, hiszen reverset nem
> allitgat az ember csak ugy, ha meg valid mx, akkor meg meg biztosabban a
> domainhez tartozo gep.

  Ezt beszéld meg például a mail.z-net.hu rendszergazdájával, hogy miért
állítja be a reject_unknown_client_hostname szabályt... :)

> Szal sztem az a megoldas, hogy a reverse-t be kell lovetni rendesen.

  A jó reverse kevés, oda-vissza jól kell feloldódnia, ahogy már írtam.
Bővebben lásd itt:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#reject_unknown_client_hostname
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu