[Javalist] Le roi est mort, vive le roi!

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2012. Május. 8., K, 01:46:51 CEST

Igen, a Drupal sokkal alkalmasabb egy kozossegi oldal kialakitasara (hirek,
tudastar, forumok) mint egy alapvetoen wikinek tervezett szoftver.

Itt alapvetoen szerintem mindenki abba a hibaba esett bele, hogy van a
megoldasok egy kore, amit ismer, es azt akarja rahuzni az epp aktualis
problemara.

Lassuk, mik lehetnek egy kozossegi portal kovetelmenyei:

- hirek publikalasanak lehetosege
- esemenyek meghirdetese, esetleg ezekre jelentkezes nyilvantartasa
- tudastar, ez ket reszre bonthato
- statikus tudastar, leirasok, howto-k, szakmai cikkek
- dinamikus tudastar, problemafelvetesek megbeszelese, kozossegi
beszelgetes (egyszerubben: forum)

Ezek kozul a Confluence csak a 4. pontban jo. Talan ra lehet venni, hogy
adjon egyfajta megoldast az elso es masodik problemara.

Ami nekem szemely szerint a problemam vele, hogy egy wiki akkor is wiki
marad, ha masnak hivjuk, es teleaggatjuk pluginekkel. Egyszeruen mas a
szemleletmodja. Nem ismerem a Confluence-t melyebben, lehet, hogy egy irto
jo szoftver, az is lehet, hogy egy profi meg tudja csinalni jora. Az en
kerdesem az, hogy tenyleg kell-e sok munkat belefektetni valamibe, csak
azert, hogy dagadhasson a mellunk a buszkesegtol, hogy ezt is Java hajtja.
Meger-e ez ennyi erofeszitest es kompromisszumot?

Lehet, hogy nagyon durva, es serto az, amit mondok. Felre ne ertsetek, a
legjobb szandek vezerel, nem akarok en senkit leszolni. Mindossze azt
latom, hogy nagyon meg akarjuk szivatni magunkat, es azt nem tudom tetlenul
nezni.

A legfobb kerdes az, hogy mi szol a Confluence mellett azon felul, hogy
ezzel van tobb-kevesebb tapasztalat? Mi szol amellett, hogy ne hasznaljunk
kesz portalmegoldasokat, es helyette belemenjunk valamibe, ami egyreszt
bizonytalan is (forum), masreszt szerintem el is vesz egy csomot a mostani
portal elonyei kozul. Ha a mostani portal attekinthetetlen, a Confluence
meg kevesbe az, bar pont ellenkezo okbol: tul puritan. Neztem a
wiki.javaforum.hu-t es neztem mas, Confluence alapu oldalakat. Ha en
donteshelyzetben lennek, azt mondanam, hogy a Confluence nagyon jo wikinek,
egy statikus tudastarnak, ahol a beszelgetes kimerul abban, hogy a 25-os
sorba vajon kell-e az a plusz zarojel. Forumnak, kozossegi portalnak
eszembe nem jutna hasznalni.

Azt mar tenyleg csak halkan merem megkerdezni, hogy egyaltalan hany aktiv
felhasznalorol beszelgetunk? Marmint a portalon. Nem kellenek pontos
szamok, nagysagrendileg. A lista aktivitasa alapjan fogok tippelni: max
100, esetleg 150 fo. Nyilvan nevtelenul tobben olvassak, de azt mar
nehezebb megsaccolni, hogy ki, milyen indittatasbol keresi fel az oldalt.

Tul soknak erzem a befektetendo munkat es tul kevesnek az erte jaro
hasznot. Gabor munkajanak oszinte tisztelettel adozok, es nagyon halas is
vagyok neki azert, amit a Java Forumert es ezert a kozossegert eddig tett.
Azonban az o ideje sem vegtelen, es az lenne az o es a mi erdekunk is, hogy
minimalis befektetes mellett fejlodhessen a kozosseg.

Csak azt kerem, hogy mindenki gondolja ezt at magaban.

Udv,

Garami Gábor
gabor.garami at hron.me
Skype: hron84
Tel: +36 20 235 9621

Sent from my T-Mobile G2
Ezt a levelet telefonról adták fel, ékezethibákat tartalmazhat.