[Javalist] Java8 - Alapértelmezett metódustörzs interfészekben

Peter Verhas peter at verhas.com
2012. Május. 23., Sze, 09:40:39 CEST

Irreleváns. Programozási nyelvről beszélünk.

És ezzel nem fikázni akarok, csak arra akarok rámutatni, hogy egy
olyan nyelv esetén, mint a PHP a probléma fel sem merül. Az egymás
utáni verziókban inkompatibilitások vannak, a nyelvi elemek
kialakítása mögött csak pratikus, "milyen jól használható lenne"
megfontolások vannak. Olyanok, hogy "ez bizony karbantarthatatlan
kódhoz vezet" jellegű megfontolások nem. Ahogy például a PHP-nál
nagyobb presztizsű Perl esetében is. Ott sem gondolnak arra, hogy a
csapatban nyomuló junior csapat valahol oroszország mélyén (személyes
tapasztalat) milyen kódot fog generálni. Ott is az az alapfeltevés,
hogy a programozó okos, és tud programozni (as opposed: kódolni).
Tehát nem baj ha könnyen lehet kriptikus kódot írni, mert olyat
maximum brahiból fog valaki készíteni, az meg fun, ezért szeretni
fogják a nyelvet, de nem kerül production-ba. Hát de, bekerül. Ezért
(is) más a Java. És ezért nem releváns, hogy a PHP-ban van-e
többszörös öröklés, tranzitív incontinencia, vagy akár az, hogy hogyan
van megvalósítva a rántotthúsos palacsinta pattern.