[Javalist] Java8 - Alapértelmezett metódustörzs interfészekben

Richard O. Legendi richard.legendi at gmail.com
2012. Május. 23., Sze, 09:48:41 CEST

A kulcs a source/binary compatibility a core API szempontjából. Ha
szeretnél új dolgokat rakni egy már létező interfészbe, akkor
megoldhatod: régebbi JRE használja a defaultot (nyilván nem a legjobb,
de működni fog), az új meg a már megírtat. IMHO jobb, mint sorra
gyártani a /SwingUtilities2/, /SwingUtilities3/ osztályokat.

Goetz Mester beszélt erről, azt hiszem a JVM Language Summiton:

     http://medianetwork.oracle.com/video/player/1113272518001

Itt is van néhány slide:

     http://wiki.jvmlangsummit.com/Extension_methods

Ez a pár dia nagyon jó áttekintést ad erről is:

http://wiki.jvmlangsummit.com/images/a/a1/2011_Goetz_Extension_Slides.pdf

A C#-ban is vannak/static extension methodok/, azokat kicsit átgondolva
szeretnének hasonló feature-t a Javaba rakni.

A multiple inharitance, mixinek, traitek meg mostanában megint szeretjük
(?), ez az új hype (ld. Scala).

Ricsi