[Javalist] nyomják krahácsot (romlik a jáva)

Gábor Lipták gabor.liptak at gmail.com
2012. Május. 26., Szo, 22:20:25 CEST

Szerintem egy szetter például kiválóan alkalmas például származtatott
értékek számítására. De a setter igazi lényege az enkapszuláció. Pl. ha
később a változót amid van ki akarod mondjuk egy másik osztályba
szervezni (akármi okból) akkor a kliens osztályok érintetlenek maradnak,
és csak egy osztályt kell átírni. Szóval a szetter an enkapszulációról
szól, és az pedig nem más, mint befektetés a jövőre. Tehát lehet, hogy
most tök fölösleges a szetter, mert egy sor, de ez a jövőben
megváltozhat, és akkor majd nem szenvedek. Én a magam részéről tök jól
elvagyok a szetter generálással, és nincs bajom az annotációval sem, ami
szettert generál (mert hát az később cserélhető rendes szetterre). Mivel
a munkánk elég kis része effektív kódírás, nem hiszem, hogy egy
szetter-getter páros előállítása, vagy kódkiegészítéses beírása bárkinek
fájna. Több időd elszúrunk teszteléssel, debuggolással stb.