[Javalist] Teszt lefedettség

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2012. Sze. 11., K, 15:52:53 CEST

2012/9/11  <auth.gabor at javaforum.hu>:
> Hi,

>   Ööö... izé... ennek miért kellene kiderülnie, amikor egy unit teszt
> egészen pontosan és jól definiáltan egy unit-ot tesztel, ami általában
> egy osztály? :)

Egy unit teszt _elvileg_ egy osztályt hajt meg, ha szépen van megírva,
de ezt elég sokszor sikerül áthágni.
Ezt nem árthat ellenőrizni, szerintem hasznos.

>   Ugyanez fordítva: az adott unit-hoz tartozó unit tesztet kell
> lefuttatni. :)

Értelmes lehet a törekvés, ha automatikus CI rendszerben erőforrást
akarsz spórolni és nem akarod minden commit-ra az összes unit tesztet
lefuttatni, csak a relevánsakat. Ez már monjduk elég vad példa.

Integrációs tesztelésnél is van értelme coverage-et nézni. Miért ne lenne?
Viktor