[Javalist] Browser-naplózás

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Ápr. 11., Cs, 18:38:13 CEST

Sziasztok!

Szeretnék kérni némi szellemi-lelki segítséget ötletek formájában, mert
valami - szvsz - agyament feladatot kellene abszolválni.

Az is jó lenne, sikerülne megindokolni, hogy lehet kibújni alóla (bár ez
perpillanat mission impossible-nek tűnik).

;)

Adva van két cég aki halálba sz*patja egymást.

Az egyik cég pénzért ad adatokat egy másik cégnek; egy egyébként böngészős
rémes frame-es felületen keresztül (természetesen webservice-ről "nem
hallottak" eddig még soha)

A dolog úgy néz ki, hogy böngészőben formokat kell kitölteni adatkérés címén
(4+ db form 20+ db formmező), majd gomb megnyomása után részben html-ben,
részben pdf-ben (böngészőben megnyitva) esnek be a "pénzes" információk.

A kommunikáció https csatornán keresztül történik.

Az egészhez dukál egy jelszóvédett certificate (nem tudja akárki, akármilyen
böngésző alá telepíteni)

A pénzt fizető, pénzes információt fogadó cég vezetőinek "élet-halál"
kérdés, hogy tehát kliens-oldalon(!), naplózódjék, melyik dolgozója milyen
kérést küldött ki a browseren keresztül, a pénzt kaszáló, szervert
üzemeltető cég felé.

Magyarán a dolgozói milyen adatokkal töltötték fel a request formokat (az
nem érdekli milyen adatokat kapnak a felhasználói)

Természetesen a budget nulla forint, a határidő tegnapra, és persze a létező
legegyszerűbb (pl.: tool) megoldás kellene.

Ami nekem eszembejutott a csirke-agyammal:

(1)    Mozilla Firefox. Open Source böngésző teljes forrásban. Úgy módosítom
a magam számára, ahogy akarom, ugye. De azt hiszem könnyedén belátható, hogy
nem járható út.

(2)    Mozilla Firefox alá keylogger add-on. Sajnos járhatatlan, mert
egyetlen stringbe adja vissza ömlesztve az összes form-adatot (tarkítva
opcionális backspace-ekkel, of course).
Ember nincs aki, programból parse-olja a keylogger kimenetét.
Ugyanezért nem jó a firewall-watching, vagy akármilyen monitoring eszköz
sem.

(3)    Előtét form-képernyő programozása. Ekkor ugyan megvan a kívánt
naplózás, igen ám, de egyik gond, hogy mi van, ha változik a túloldal
form-felépítése /és erre előre látatlanban lehet mérget venni ;)/, másrészt
ugye meg is kell jeleníteni a kapott cuccokkat (html,pdf), a dolgozónak
(eredeti funkcionalitásként, a munkavégzéséhez).
És akkor egy szót sem szóltam, hogy a formokba gépelt felhasználói adatokat
hogyan illesztem be a szerver-oldal felé menő kérésbe, amit perpillanat
egyelőre nem is látok át, hogy tudom megtenni.

Magyarán adatcserénél egyszerre kéne használni a browsert, meg kellene rá
"ortogonálisan" egy teljes értékű naplózásos funkcionalitás, kliens-oldalon.

Külön-külön még akár triviális is a probléma. Browseren keresztül megy
minden, formkitöltést naplózó progit is könnyű írni.

Na de együtt a kettő?

Köszi minden tippért:

MM