[Javalist] Classloader anonymous gond

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2013. Ápr. 19., P, 08:11:20 CEST

Hát például amin töprengtem az volt, hogy először csak azokat töltsem be, amelyek nem függnek semmitől, aztán azokat akik csak az előző körben betöltöttektől függnek, és így tovább. De arra jutottam, hogy marhaság, miért kéne ennyire elbonyolítani - ha egyszer minden előfeltétele megvan, akkor be lehet tölteni.

Ha mondjuk B1 és B2 egyaránt függ A-tól, és a véletlen sorrend B1 - A - B2, akkor első körben B1 nem töltődhet (A még nincs), aztán betölti A-t, majd B2-t (mert most már van A). Aztán a következő körben betölti B1-et (mert most már van A). Szóval bár mindkettő ugyanattól függ, mégis csak az egyik töltődik az adott körben. Itt jött be az, hogy B1 és B2 egymástól független, kit érdekel hogy melyik körben és milyen sorrendben töltődnek.

De ha már benne vagyunk, a JPF is gráfbejárást csinál, amikor tölteni kezd egy plugint, megjelöli, majd rekurzívan elkezdi tölteni azokat amelyektől függ, és ezt addig csinálja amíg az összes pluginja meg nincs jelölve. Ezzel elérte azt, hogy akár körkörös hivatkozású plugin gráfot is fel tud oldani. A logot persze teleszemeteli, mert neki sem tetszik a körkörös hivatkozás, pedig nem is biztos hogy az van (ha két részfa ugyanattól a közös őstől függ, akkor az egyik részfa töltésekor jön a warning, mert a másik már betöltötte az őst). Szóval ezen is töprengtem, hogy akarom-e vagy sem. Itt pedig arra jutottam, hogy amelyik fejlesztői csapat nem képes körkörös hivatkozások (kereszthivatkozások) nélküli plugin fát összerakni, az írjon magának saját keretrendszert, ahhoz én nem adom a nevem. :)

Végül még egy adalék. Ugye a pluginokat le is kell állítani. Na ilyenkor meg fordított sorrendben kell haladni, hiszen amikor leállítok valakit, akkor nem lehet olyan aki még függ tőle. Ez is egy tök triviális gondolat, és olvasva mindenki azt mondja "hát persze, hogyan másként", de azért ez is olyasmi amihez kell egy kis idő amíg magától előbukkan az ember fejéből. Legalábbis az én fejem biztosan ilyen, néha csak vonakodva adja a hasznos gondolatokat... :)

Üdv,

Iván
______________________________
István Ketler
Senior Consultant

Lufthansa Systems Hungária Kft.
GUI Service Center
Mobile Solutions Team, Development Center Danube
Neumann János u. 1/e
1117 Budapest
Hungary
Phone: +36 1 887-2815