[Javalist] Form & DB

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Feb. 3., V, 05:37:38 CET

Hali,

Igazándiból csak annyi volt a célom, hogy a lehetőségek kerüljenek elő a
threadben, előnyökkel-hátrányokkal.

Az eddigi lista:
- APEX (legnagyobb előnye, hogy már házon belül van, voltak rá
szárnypróbálhgatások, nagy ellenállás nincs az irányában)
- FreePascal (én igazándiból csak egy hátrányát látom: nem mainstraim
ajánlás Java illetve C#-al szemben)
- .NET (express-es) és C# (az a kérdés, hogy van-e könnyebb,
pehelysúlyubb,célnak jobban megfelelő)
- Web/J2EE-alkalmazás (Ez azért kilőtt, mert intranetes környezetben
túllövés, szvsz)

Kérdések:
Q:...egy webes alkalmazas nem opcio? Ha nem, miert nem?
A:
- Ahogy írtam is, intranetes környezetben szerintem erős túllövés. Persze
tudom, hogy a mainstream ajánlja, és Magyarországon is vannak rá
tapasztalatok.
- Azonnal három rétegű lesz az architektúra (plusz költség), miközben
tökéletesen elégnek látszik a kliens-szerver. Egyébként erős Win7-es
kliens-gépek vannak végfelhasználói oldalon.
- Javánál szerintem nincs is nehezebb cucc (nyelv+API)
- Windows-specifikus felhasználói élmény (vizuális elemek,
billentyűzethasználat könnyedsége, stb) is a leginkább fékezett habzású
- Én azt látom, hogy más egyszerűbb és olcsóbb, én egy előnyét sem látom
(leszámítva, hogy mainstream), csak hátrányát
- Az APEX csak kétrétegű (adatbázis-szerverben van): ennek minden előnyével
és hátrányával
- Az APEX legfelső triviliatás-szinten azonnal adja magát. Kérdés, hogy
mennyire kell mélyebbre menni customizálásban: mert akkor már más megoldás
is könnyebben szóbajön.
- Nincs jellemző Java-kompetencia (sem) a cégben. De ez persze nem kizáró
indok. :o)
- Egyetértek Jánossal: Java/C# különbözőségek áthidalhatók lennének amúgy.
- Ez sem natív: miközben speciális a feladat és környezet, amiben
indokolható a dolog előnye, szvsz.

Q: ...van C++ tudas a csapatban, akkor az en ajanlatom a Qt
A:
- Nekem semmi bajom se a C++-szak, se a QT-vel.
- De szerintem ez megint nagyon nehéz ujdonságnak (nincs erre sem érdemi
kompetencia)
- Ráadásul itt elvesznek a .NET (express) előnyei, lehet keresni IDE-t,
FormEditort, DataBindingot (esetleg), mindent összelőni etc.
- Itt sem látok jelentősebb előnyt más létező megoldásokhoz képest, a
specialitásokat figyelembevéve.
- Bár az említett QML szimpatikusan hangzik.

Q: Egyebkent FYI: .Net 3.5 ma mar minden tamogatott Windows verzioban
megvan, vagy frissiteskent felmasz. Windows XP-re mar nem fejlesztunk
nagyon.