[Javalist] ext js

János Háber janos.haber at javaportal.hu
2013. Feb. 4., H, 16:14:38 CET

Hi!
"Nekem igaz hogy nincs vele tapasztalatom, de már az elején sem értettem
mire jó az ext js ?
De tényleg mire ? Miért is akarta egyik kollégám bevezetni ?
Miért nem jó a sima html + css + ajax ? Mi kell még, és miért ?"

Erre reagalnek ha nemgond.
ExtJS egy javascript alapu RIA framework. Se tobb se kevesebb.
Amit extjs ad:
- Komponensek (pl: lapozhato, szerkesztheto grid, tree grid, chartok, fuek,
gombok minden), layoutok, drag & drop,  bill navigacio, unit testing
- 4-tol ad egy MVC alapot
- Feltudsz benne epiteni egy komplett esemeny alapu alkalmazast (mint swing
csak browserben)
De
- Az extjs nem magic box, nemcsinal meg mindent helyetted, csak megkonnyiti
az eletedet
- Ha rosszul vagy nem arra amire terveztek, akar meg is nehezitheti (pl.:
SOHA nem irnek benne standard weblapot)

Nem szoktam olyan alkalmazast szidni vagy ajanlani amit legalabb kis
projectben nem hasznaltam vagy kiprobaltam volna.
- html+css+ajax tok jo. En is hasznalom publikus appokhoz. (Ha aztnezed
extjs sem mas csak javascriptbol rakja ossze a komponenseket hatterben
peddig ajaxal kommunikal, a design peddig szinten css-bol
De akkor a kerdesed miert nem eleg:
- Persze ajax + jquery-vel is meglehet csinalni szerkesztheto grid-et, ugy
hogy a bejovo ajaxon jovo adatbol epited fel.(aztan megkeresed milyen mezok
mire modosultak, sszegyujtod oket es visszakuldod, esetleg minden mezo elem
egy textfield lesz es utana szerver oldalon valogatod ki) de azert
egyezzunk meg abban hogy ez nem kicsit maceras.

ExtJS mindezt alapbol tudja. Nekem az tetszett benne hogy ugy tudok
fejleszteni benne mintha desktop MVC alkalmazast irnek. A kod szep, es
atlathato lesz, a View elkulonul a Model/Store/Controller resztol. Az
adatokat nem DOM-bol vagy form elemekbol kell kihalasznom hanem Store-ban
talalhato (amire barmikor radobok pl egy filtert). Es ha akarom az egesz
alkalmazast egy html oldal <div>-jebe rakom.

Persze ez nem mindenkinek tetszik, nem vagyunk egyformak, es nem egyformak
az igenyeink sem. Viszont az en meglatasom az hogy extjs uzleti alkalmazas
illetve admin felulet irasara tokeletessen hasznalhato.

b0c1

ps: Ha kerdes van es tudok, szivesen valaszolok

Boci
Skype: boci13, GTalk: boci.boci at gmail.com