[Javalist] javascript vagy DB4O

Hollósi Balázs hollosi.balazs at 1101.hu
2013. Feb. 5., K, 16:17:57 CET

kb egy eve osszeraktam egy mini projektet db4o reteggel, eszement
sebesseget nyujtott.. de arra keszulj hogy teljesen mas vilag mint egy
relacios adatbazis. tool-ok sincsenek olyan szammal, ha valtoztatsz az
objektumon le kell kovetni a valtozast (nem annyi hogy alter table aztan
kesz is vagyok). elsore nagyon produktiv, de szerintem hamar visszanyal a
fagyi. azt gondolom, hogy az alternativ (nosql, object db, stb.) megoldasok
nem olyan univerzalis valaszok mint egy sql adatbazis (postgres, mysql,
...), inkabb akkor kell ezekhez fordulni ha van egy megoldando problema (es
mar tobbe kevesbe kiforrott az alkalmazas semaja, es be tudod vallalni a
kezdeti bizonytalansagot es tanulasi idot).. nemreg Monty -val (mysql
atyauristen) olvastam egy interjut, volt vonatkozo resz is, erdemes atfutni:
http://blog.jelastic.com/2013/01/21/are-nosql-and-big-data-just-hype/

szemely szerint nem vagyok mysql parti, de az teny hogy sokat letett az
asztalra a srac.