[Javalist] OFF: to microsoft or not to microsoft

Farkas István istvan.farkas at gmail.com
2013. Jan. 25., P, 14:23:03 CET

Helló,
> István: Sajnos nem ertek egyet veled, én eclipse, idea, webstorm-ot
> hasznalok. Mindenhol eclipse alapkiosztassal. Nehogymar menuben
> kelljen a kodformazast nyomkodni, ne vicceljunk. Persze a 0 bill kombo
> es a vi kozott is van elet. Esszel lehet sot kell hasznalni
> gyorsbillentyuket.
Ezt most melyikünknek írtad? Mert az én levelem idézted, de mintha
Ketler Istvánéra reagálnál benne :-D Én abszolút a billkombinációk híve
vagyok egyébként.

> [...]
> hogy hasznalhatnak magyar billentyuzet kiosztast. Tudom ez az en sajat
> baromsagom de konyorgom nehogymar egy []-t vagy egy ; -hez 2-3 gombot
> kelljen nyomogatnom es csak speci komboval erjem el. (Es ha ehhez
> hozzavesszuk hogy a kiirasoknak es szovegeket illik kulon file-ba
> rakni akkor ott is vagyunk hogy egy darab á vagy é nem kerul
> lenyomasra a kodolas soran). Amugy meg vannak repulo ekezetek (US-INTL
> kiosztas) kiveve őű, ehhez sajnos bal alt+shift-el valtani kell, de
> kit izgat, KODOT irok nem word doksit vagy levelet.
Ó, pedig nem olyan nehéz ezt megérteni. Ez van megszokva. Ennyi a titka
mindössze, legalábbis nálam :-) Az egész úgy kezdődött, hogy az első
munkahelyem egy önkormányzat volt, ahol a programozás csak a munkaidőm
negyedét tette ki. Utána léptem előre egy fejlesztőcéghez, ahol 10 évet
húztam le, itt már előfordult olyan nap, hogy az idő háromnegyede is
kódolással telt. A maradék viszont doksiírással, levelezéssel. És
személy szerint engem jobban zavart az állandó váltogatás a két kiosztás
között, mint hogy alt+, a ";" vagy hogy jobb alt + F  a "[". Ráadásul
akkoriban még PHP-ban dolgozunk, és a "$" lényegesen egyszerűbb volt
shift+é használatával, mint a shift+4, jobban kézre esett, pont mint az
"&". Közben meg annyira megszoktam ezt a fajta elérést, hogy semmivel
nem kényelmetlenebb, mint a másik kiosztás (nekem).  Ráadásul pythonban
a ; sem nagyon kell :-D

Roodie