[Javalist] OFF: autoformázás

Peter Verhas peter at verhas.com
2013. Jan. 25., P, 17:54:00 CET

On 2013.01.25., at 17:14, <istvan.ketler at lhsystems.com> wrote:

> Nem tudom, milyen fejlesztőkkel vagytok körülvéve,

Lusta (mert a fejlesztő legyen lusta), és a mechanikus munkát nem szerető, inkább gondolkodó és az alkotást élvező de azért

> de itt nálunk elvárás hogy betartsuk a szabályokat.

szabálykövető programozók vannak körülöttem.

> Az autoformatterek egyébként is elég buták sokszor (például az a szabály amit az előbb leírtam sem állítható be). A fejlesztők meg elég fegyelmezettek hozzá, hogy pontosan úgy gépeljenek, ahogy ez elvárt.

Nálunk szoktak a fejlesztők hibázni. A szoftverek meg mindig ugyanúgy működnek. Nálunk sztochasztikusan működnek a programozók, és determinisztikusan a programok (pl. a kódformázó). Lehet, hogy máshol fordítva van.

> Mivel időben mérve egyáltalán nem kerül többe helyesen formázva beírni, ezért nem értem miért lenne ettől kevésbé termelékeny.

Az én személyes tapasztalatom pont az ellenkezője.

> Pontosan melyik is az a szabály, amelyik olyan hihetetlen nagy erőfeszítéssel lehetne csak megvalósítani kézzel?

Nem hihetetlen erőfeszítésekről beszélünk. Nagyanyám nem akart kézzel mosni. Ma már mindenki mosógéppel mos. Én meg mosogatógépet nem veszek. Nagy marha vagyok. De sem a mosás, sem a mosogatás, sem pedig a kódformázás nem HIHETETLEN NAGY erőfeszítés, csak az automatizálás megkönnyíti az életet.

> Ha blokkot másolsz, az Eclipse a helyére teszi be, satöbbi.

Vagyis automatikusan formáz!!!! Most lebuktál!!! hahaha!!!

> Szóval még soha semmi extra erőfeszítést nem kellett tennem azért, hogy jól legyen formázva. Kivéve azt, amikor az autoformat beillesztéskor nem működik, mert nem lehet úgy beállítani a szabályt. Ilyenkor kézzel kell utánamenni, de ezeket ugye az autoformat sem tudná előállítani (csak elrontani).

Egyébként van olyan projektünk, ahol a prekommit hook dobja el a rosszul formázott kódot, oszt akkor mindenki azzal formáz amivel akar.

--
Verhás Péter
peter at verhas.com
+36(30)9306805