[Javalist] amator kerdes

Bara Zoltan zoli at sigmasoft.ro
2013. Jan. 25., P, 19:44:16 CET

Sziasztok

Nemreg fogtam neki a java nyelv tanulasanak es tetszett hogy OOP
szemleletu, bar kisse meg idegen szamomra inkabb a strukturalt
programozast hasznaltam mindig.
Elhataroztam hogy irok magamnak egy egyszeru konyvnyilvantartot.
Mar majdnem kesz is lennek vele csak OOP problemaba futtam.

Van egy Lista osztalyom amibe Konyv peldanyok vannak.
Van egy Foablak osztaly maga a program es egy Mellekablak osztaly ahol
uj konyveket adok a meglevokhoz.

Namarmost itt a gond mert nem erem el a Lista osztalyom
peldanyvaltozojat a Mellekablak osztalybol, amit a Foablak osztaly
tartalmaz
A lenyeg hogy a Lista osztaly peldanyat minden osztalybol el kene erjem
es ugyanazokat az adatokat, ezert gondoltam hogy static-nak teszem de
akkor a fugvenyek is azok kell legyenek es direkt is elerem a statikus
arrayList valtozomat, ami ugyebar nem igazan OOP szemelelet, s minek is
kene irjak hozza get, set fugvenyeket.

Hogy kene ezt megoldani elegansan milyen iranybol kene megkozelitsem ezt
a problemat ?
Minden utmutatast, otletet koszonok elore is.

Udvozlettel
Bara Zoltan