[Javalist] hany embernek ismeros a szituacio?

Baranyi Zoltán blaze at madein.hu
2013. Jún. 8., Szo, 00:08:06 CEST

> Én viszont olyan céget szeretnék mint munkavállaló, ami megengedi, hogy
> a szükséges és új ismereteket megtanuljam.

Sőt, fontos, hogy olyan munkahelyre menjen az ember tovább, ahol tud
tanulni. Én legalábbis nem akarnék olyan helyre menni, ahol ugyanazt
tolom tovább, csak másik cégnél. Persze illik olyan állásra jelentkezni,
ahol az ember a felsoroltak nagyjával tudja merre kell elindulni, de
ahol másfél oldalnyi hárombetűs van követelménynek (és komolyan is
gondolják), az azért vicc.

Voltam a közelmúltban olyan interjún, ahol kaptam papírt, és be kellett
karikáznom, hogy adott metódusoknak mi a helyes szignatúrája stb. Olyan
jellegű válasz ugye nem volt, hogy "amelyiket az ide feldobja" :) Értem
én, hogy ha dolgoztam az adott eszközzel, akkor nagyjából illik
körbelőni a célt, de ebből csak annyi derül ki, hogy droidkodtam-e
valamennyit az adott területen, vagy sem. Hogy értem-e, abban nem vagyok
biztos, hogy átment. Emiatt kicsit bosszantott, mert úgy éreztem csak
rabolták az időmet. Valamint hogy nem egy gondolkodó embert keresnek,
hanem valakit, akire rámegy a sapka. Hívtak második körre, de
megköszöntem és lemondtam (ok, itt volt már 2 jó ajánlatom).

Sokkal jobban szeretem az olyan interjúkat, ahol nyitott kérdéseket
kapok, általánosabb tudást/hozzáállást mérnek, és szakmai beszélgetés
szaga van a dolognak. Most hogy keresgéltem állásokat, volt pár olyan
kérdés, ami tetszett. Vagy azért, mert izgalmas/érdekes volt, vagy mert
új tanulnivalót adott. Örültem annak is, amikor kaptam visszajelzést
helyben az interjúztatótól, de ezt csak kevesen tették meg. Nyilván
rizikósabb, mint a majd értesítünk (lásd Péter idevágó esete az idézett
blogbejegyzésében), de nem kerül semmibe, és akár segíthet is a
jelöltnek ha felhívják a figyelmét, hogy esetleg ezt meg azt nézze még
meg, mert a szintjén/célzott pozícióban kicsit részletesebben kell
tudni. Ha egó kérdést csinál belőle, akkor meg a cégnek egy újabb szűrő,
mert a reviewt is könnyen személyes sértésnek fogja felfogni.

üdv,