[Javalist] Webservice

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Már. 16., Szo, 14:59:46 CET

Köszönöm István,

PasswordAuthentication a barátod.
http://stackoverflow.com/questions/7071366/java-web-service-client-basic-aut
hentication

Ennyi azonban - mint kiderült - nem volt elég.
Életben nem küzdöttem még webservice-ekkel ennek is eljött az ideje.
Szenzációs progi a SOAPUI, alapeszköz a témában, nem mintha ez ujdonság
lenne. :)
Hát még ha értenék is hozzá amennyire szeretnék/kellene.

Végülis annyi volt a feladat, hogy egy ABAP-ban írt SAP webservice-t kellett
meghívnom, ami password-védett volt.
- URL és a SOAP_ACTION megegyezett végül is. Azaz a WSDL-es url, amit
kaptam, nem is kellett a service-híváshoz. Én ezen rendesen meglepődtem, el
is ment rá pár óra.
- URL-ben nem volt szabad user/passw legyen
- Proxy-t nem használtam.
- "Persistent Connection"-t állítottam TRUE-ra.
- Basic Authentication-t használtam (ez azért nem volt túlságosan meglepő,
csak a teljesség kedvéért írom).
- Header-ben a text/xml helyett application/soap+xml kellett, különben
"Wrong Soap Version" üzenet jött vissza a.
- Küzdés tárgyát képezte az is, hogy a wsdl tartalmazott "policy"-t, meg
rávonatkozó true-t, azaz nem tudtam eldönteni, hogy mennyire fogadja el vagy
nem a SAP, a kódolatlanul érkező password-öt.
- Wallet-et nem használtam, ez csak https esetén kellett volna. Ez volt a
másik nagyon időigényes küzdés :o( Hivatalos doksi magyarázta, hogy http-nél
is kell wallet: hát nem kellett.
- WSSE-t (security)-s password-kódolást nem használtam, noha a SOAPUI
könnyedén felajánlotta. Küzdöttem vele, de nem sikerült vele kommunikálnom
sehogy se.

MM