[Javalist] maven függőség verziók rögzítése

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2013. Nov. 8., P, 09:41:39 CET

Sziasztok,
talán találkoztatok már olyan jelenséggel Maven projekteknél, hogy egy
függőség verziójának emelésénél a tranzitív függőségek is változnak és
esetleg konfliktus lép fel. Ez fordítási vagy futási idejű hibákat is
eredményezhet.

Tudtok bevett technikákat ennek a kezelésére? Pontosan akarom rögzíteni,
hogy a projekt milyen verziójú függőségeket használ.
Van az enforcer plugin, ami eltöri a buildet ha verziókonfliktust észlel.
Meg lehet adni a függőségek verzióját így: <version>[1.2.3]</version>,
innentől kezdve a Maven mindenképpen az 1.2.3-as verziót probálja
használni. Eltöri a build-et ha nem sikerül ezt használni.
Meg lehet adni explicit a tranzitív függőségeket, lehet nyisszantgatni
exclude-dal a tranzitív függőségeket, szóval van mozgástér, csak azt nem
tudom melyik a jó irány.
Van valami bevett gyakorlatotok erre?

Hallottam olyanról is, hogy bizonyos esetekben a unit tesztek nem
ugyanolyan verziójú függőségekkel futnak, mint amik végül bekerülnek a
build-be. Ez nem túl egészséges. Ezt el tudom képzelni, mert test-scope-pal
behozhatunk olyan függőségeket, ami elmozdítja a tranzitív függőségek
verzióit. De megerősíteni nem tudom. Találkoztatok már ilyennel?