[Javalist] Youtube-ról leköltözés

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2013. Okt. 3., Cs, 17:18:49 CEST

Sziasztok, köszönöm mindenkinek a segítséget,

De miért nem a utube?

Már a kérdést sem értem, nemhogy válaszolni tudnék rá. ;)

A többi szempont kb. érdektelen, ha ez a megkötés, akkor csak a saját hostolt gép a megoldás.
(ki meri bármelyik szolgáltatóról azt mondani, hogy 10 év múlva is itt lesz?)
A hostolt gépedhez meg vehetsz CDN-t ha kell a sávszélesség miatt.
Ha egyik CDN bezár, átmész máshoz.

Erre mondom azt, hogy ha bezár a youtube/blogspot/google, akkor minden mindegy.
De azért ő várhatóan nem fog bezárni.

Arhiválni szeretném előre a dolgot, úgy, hogy ne legyen semmi dolgom vele, még ha el is ütne a villamos.
A Youtube-on nincs garancia arra, hogy valamelyik balfék operátor véletlenül törli a videómat, majd az accountomat, ezért akarok leköltözni a Youtube-ról. Tapasztalatból beszélek.
Persze le lehet meccselni, hogy állítsák vissza, de lehet, hogy esélyem sem lesz rá, ha nem figyelek oda, ezt szeretném elkerülni, éppenezért.

Az jó gondolat, hogy veszek egy gépet, berakom valamelyik szolgáltatóhoz, akiben legjobban bízok.
De itt ugye előjön, hogy lesz-e ő 10 év múlva.
A CDN-t nem tudom mi, de meg fogom nézni.

Milyen ertelemben koltoznel le a YouTube-rol? Merthogy egy weboldalt, amire YouTube videokat linkelsz ki barhova, barmire kirakhatsz, akar GitHub Pages-re is, menni fog. Meg lehet statikus HTML-ben is csinalni, a kommentekhez ott a Disqus, a like-olashoz meg a Facebook, neked akar egy bitnyi dinamikussagot se kell irnod.
Ha viszont magad szeretned hostolni a videokat is, ahhoz elsosorban bika savszel kell, foleg, mert be kell tervezni a varatlan hirnevet is, vagyis hogy akarmikor akarmiert is kilinkelhetik a videodat egy Index latogatottsagu helyre, es az siman meg tud fektetni egy 100MBites uplinket. Raadasul a videok viszonylag sok helyet foglalnak, tehat nem jonnek szoba sem a free tarhelyek, sem a GitHub Pages, ez utobbi azert, mert gitbe nyugos kezelni az ekkora blobokat.

Azt nem akarom, hogy videóim a youtube-on legyenek
Pont hogy nem onnan akarok linkelni bárhová, hanem valahonnan máshonnan.
Ez a tervem legalábbis.

YT ellen érv az is, hogy ő megkonvertálja a videókat, meg többféle felbontást is ad (ami nem rossz), csak nekem nem kell.
Én közvetlen linket tudnék adni, ha nem a YT-on vannak a videóim.

Igen, nekem is ez jutott először az eszembe. Van pl. a Jekyll, az viszonylag hamar belőhető, egyszerű is (pl. a Scala IDE oldalát is ebben csinálták). Persze, ettől még a vidók a YouTube-on lennének, csak be lennének embeddelve. A dinamikus tartalomhoz meg tényleg elég lesz a fenti toolok használata, vagy pl. a Google+ discussion beágyazás, az is hamar megy.

Az elsőrendű prioritás, hogy a YT-függőségemet akarom teljesen megszüntetni, erre lövök.
A Google+-szal kacérkodnék (facebookkal semmiképpen nem), de ez csak következő lépés
De ez csak akkor merül fel, ismétlem, ha tudok más helyet a videóimnak, mint a youtube (file-ként, amit be tudok ágyazni akárhová).

Éreztem én, hogy az elképzelésem "mission impossible" nekem... :(

MM