[Javalist] Mit hoz a jövő?

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2013. Okt. 18., P, 09:34:07 CEST

Beleszolhatok?

 - Nincs sok latogato: persze, mert gyakorlatilag senki sem promotalta
az oldalt, szelesebb IT-s korokben ismeretlen. Peldaul a HUP-on nem
tudom, hany ember tudna, hogy mi az a JavaForum.
 - Az oldal tartalman annyira sosem erzodott, hogy a kezdoket is
tamogatna. Hianyoztak a kezenfogva vezeto tutorialok, az alapoktol
magyarazos reszek. Bar az interneten minden le van irva, megis sokan
lustak utanakeresni dolgoknak, ha nem ertenek valamit. Akar meg par
perces videoval is meg lehet tamogatni az ilyen jellegu tartalmakat
 - Ha jol emlekszem, korabban is kifejtettem aggodalmaimat, hogy a
Confluence jelenlegi dizajnja elonyere valik-e a celkituzeseknek - meg
mindig vannak fenntartasaim. Ha a cel a latogatoszam novelese, akkor
erdemes lenne olyan dizajnt valasztani, ami szelesebb korben tetszik
embereknek. Biztos van valakinek 1-2 marketinges ismerose, aki mondana
par szot errol ugy, hogy cserebe nem ker egy szakajto gyemantot.
 - Kell tartalomgyartokat talalni, vagy neki kell ulni tartalmat
gyartani. Hetente legalabb ket tartalomnak ki KELL kerulnie, kulonben
elfelejtik az oldalt. Es sokaig nem lesz lathato eredmeny, ehhez ido
kell.
 - Kellenenek rendszeres sorozatok, amik esetleg egy adott napon
jelennenek meg. Peldaul indulhatna egy JavaFX korbejaras, az alapoktol
a csucsokig, es megjelenhetnenek a cikkek minden szerdan. Nem tudom,
hogy a Confluence tamogatja-e az ilyen jellegu cikkirast - nem tudom,
mennyiben wiki es mennyiben portal. Ha nem tamogatja, erdemes lenne
keresni a cikkek szamara egy portalmotort, celszeruen valami kicsi,
konnyen karbantarthatot.
 - Van egy csomo promotalt sorozat az oldalon (Java suli, Android
suli), felbehagyva...
 - At kellene gondolni a forum torleset celzo torekveseket. Egy forum
es egy levelezolista lehet akar teljesen fuggetlen is egymastol, mert
mas emberek szeretik ezt es mas azt. En azt mondom, hogy fuggesszuk
fel, de semmikeppen se vessuk el egy mukodo forum otletet.
 - Szinten atgondolnam a lista Google Group-pa alakitasat. Ez egy
kellemes atmenetet nyujt ugyanis a forum es a levlista kozott, szep es
jol hasznalhato dizajnnal
 - Azt tudom, hogy a regi JavaForum - minden szep dizajnja ellenere -
nehezen attekintheto volt, es nehezen kezelheto, nem volt intuitiv
(szamomra biztosan, pedig en nem egy kezdo IT-s vagyok/voltam). Az uj
oldal ebben a tekintetben sokkal jobb - de meg volna hova fejlodni.
Erdemes lenne konzultalni egy dizajnerrel meg egy UX-ossal is - tudom,
hogy mindketto penzbe kerul, de ha cel a latogatonoveles, annak nem
ugy kellene nekiugrani, hogy az emberek a kezdolaprol fordulnak
vissza, mert nem tudnak mit csinalni az oldallal.
 - Valamit kellene kezdeni azzal, hogy a javaforum.hu es a
wiki.javaforum.hu -nak nincs fooldala, hanem egybol egy confluence
linkre dob at. Nem szep, es a keresok sem szeretik annyira, mint az
egyebkent elvarhato lenne. Es egyaltalan semmi ertelme nincs a
wiki.javaforum.hu -nak, az egesz site mehetne a javaforum.hu -rol is.
Sejtesem szerint ez inkabb technikai problema lehet, es mint ilyen,
valoszinuleg megoldhato. Van ket nagyon kedves ismerosom, akik
rengeteget (tenyleg rengeteget) foglalkoznak Confluenccel, es
szerintem nagyon szivesen segitenenek megoldani a felmerulo
problemakat.

Igy elso korben ennyi. Johetnek a kovek..

Udv,

Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621