[Javalist] Agilis projekt

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2013. Sze. 26., Cs, 09:39:12 CEST

Most lehet, hogy magamra fogom haragitani az osszes agile hivot a
listan. De oszinten szolva nem erdekel.

Eloszor is, a ketoras telefonos meetingek feleslegesek, mert
egyaltalan nem az tortenik rajta, aminek tortennie kellene. Ha nincs,
nem tud kialakulni a megfelelo informacioaramlas abbol jo minosegu
kesztermek az eletben soha nem lesz. Lehet, hogy lesz kesztermek, sot
azt mondod van is, de el kellene gondolkodni, hogy hany olyan bugotok
volt, ami informaciohiany miatt alakult ki, esetleg egy uzleti igeny
nem pontos, nem megfelelo ismerete miatt. Szerintem az, hogy mindenki
tisztaban legyen mindennel elengedhetetlen a jo minosegu
szoftvertermek eleresehez.

Aztan, en nem gondolom azt, hogy az agilis modszertannak koze kellene
hogy legyen a dokumentaciohoz. Minden projektnek rendelkezni kell
_valamilyen_ dokumentacioval. A dokumentacioba mindenkepp bele kell
tartozzon a specifikacio, illetve adott esetben az user storyk is.
Szedett-vedett excel fajlokbol csak szedett-vedett szoftverek szoktak
szuletni, ahol senki nincs tisztaban az igenyekkel.

Raadasul a szoftver karbantarthatosaga sinyli meg, ha a fejlesztes
soran nem keszulnek el a megfelelo kiegeszito dokumentaciok, legalabb
a deploymenttel, az uzemeltetessel illetve a fejlesztoi kornyezet
setupjaval kapcsolatban. Es ez fuggetlen attol, hogy a cegnel agile,
waterfall, vagy valami mas modszertan alapjan fejlesztenek.

"Még az se látszik, hogy miből indulunk és hová tartunk, annyira
komplex, több-sheetes(sit-es) a cucc"

Ez a mondat az, ami leirja szamomra azt, hogy a cegetek nagyon nem jol
mukodik, a belso kommunikacio nalatok valahol nagyon kisiklott, a
vezetoitek nem, vagy rosszul kommunikalnak feletek.

Viszont ezek ellen elsosorban te tudsz tenni. Emeld fel a hangod,
hangoztasd, hogy nem erted a dolgokat, es mondd el, hogy bajok vannak.
Ugy gondolom, hogy egy fejlesztoceget nem az altala hasznalt
modszertannak kell jobba tennie, hanem az ott dolgozo embereknek. Es
nem gondolom azt, hogy barmely csapattarsad jobban atlatja a dolgokat,
legfeljebb mar jobban hozzaszokott ehhez az orult szaguldashoz.
Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621
MSN: hrgy at vipmail.hu