[Javalist] Agilis projekt

Király Péter kirunews at freemail.hu
2013. Sze. 26., Cs, 16:45:53 CEST

Amit leírtál az csak részleteiben hasonlít arra, amit mi agilis fejlesztés alatt csinálunk.

1) van két órás meeting, egy sprintben 2: a tervező és az értékelő. A napi standup szigorúan 15 perc. Állva. (Ha valaki nincs jelen, akkor Skypeon keresztül csatlakozik).
2) van issue tracker alkalmazás (nem Excel). Akkor kezdünk el valamit, ha az issue megfelel a közösen felállított "Definition of Ready" kritériumnak. Ennek része, hogy a feladat leírása, és a követelményrendszer világos legyen. Az issue-k általában User story-k, aminek van egy viszonlyag kötött műfaj-követelménye. A kódrepó és az issue tracker össze van kötve, és ezt még az IDE-vel is össze lehetne kötni, de pont az Assemblával nem működik a Mylyn (JIRA-val működne). + Van egy post-it-es Kanban tábla is, hogy mindenki lássa a pillanatnyi helyzetet, és tudjunk rá reflektálni standup közben.
3) nálunk is product owner van + van egy fejlesztési manager is. (De például vezető feljesztői pozíció nincs.)

Megjegyzés: én a cégnél viszonylag új vagyok, de kiderült, hogy az agilis fejlesztés már egyszer ellaposodott, és bizonyos elemei el-elmaradoztak, míg végül teljesen kifújt. Az egész fejlesztési metodológiát kb. 3 év után újra kellett indítani egy külső scrum tanácsadó segítségével. Nem tudom, hogy ez nálunk sajátosság, vagy máshol is előfordult.

A legjobbakat!
Király Péter