[Javalist] Gondolatébresztő Git gondolatok

Gábor Lipták gabor.liptak at gmail.com
2014. Feb. 21., P, 21:30:40 CET

Szervusztok!

Én nap mint nap git submodulokkal dolgozok, és nem mondanám egyátalán
nehéznek vagy nehézkesnek. Igazából annyit kell észben tartani, hogy a
főmodul egy referenciát tartalmaz az almodulra, és hogyha git
submodule update-t parancsot adsz ki, akkor a submoduleban detached
head-en vagy (egy bizonyos kommiton), tehát nem egy branchen. Detached
headen meg nem dolgozunk (nem teszünk rá új kommitot). De ezek a
dolgok a Git pro könyvben nagyszerűen le vannak írva. Általában úgyis
az lesz, hogy minden submoduleból a masteren vagy, és egyszerűen git
submodule foreach-el mindet rebase-eled.

Ha esetleg nem találod el elsőre a jó felosztást, nincs baj, mert
Gittel lehet fájlokat vagy könyvtárakat historyval együtt mozgatni
másik Git repoba. Nincs probléma, pár utasítás. Szerintem a legnagyobb
furcsaság, amit nagyon nehéz megszokni, hogy nincs hozzá semmiigazán
jó GUI. Meg kell szokni, hogy parancssor és kész. History nézegetés
gitk, mergelő eszköz mondjuk p4merge vagy meld, de ennyi, Más jó GUI
cucc nem nagyon van. Pl. Tortoisegit csak összezavar. Revertnek hívják
a resetet, syncnek a pullt meg a fetchet. Csak a galibákat okozza az
ember fejében.

Egy év git után az SVN igazán lassúnak és nehézkesnek tűnik. Hogy
helyben van minden történet, villámgyors a branchelés és egyszerűbb
mergelni az egyszerűen felülmúlhatatlan a Gitben. Jó közösség van
hozzá, mindenre találsz választ a SO-n, vagy válaszolnak fél óra
alatt.

Szánd rá az időt Gábor. Megéri. Szeretni fogod.

Üdv:

Lipták Gábor