[Javalist] Gondolatébresztő Git gondolatok

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2014. Feb. 24., H, 04:29:59 CET

Kezdem egy offal: tudnal valamit csinalni az e-mail klienseddel,
Gabor, mindig olyan nagy betukkel irsz. En ertem, hogy kedvezni akarsz
nekem, hogy lassam szemuveg nelkul is az irasaidat, de ez mar enyhen
tulzas :-)

Aztan: irod, hogy felsz a fajlok kozti metodus/osztaly mozgatas
historyjanak elvesztesetol. Tedd a szivedre a kezed: mennyire
mindennapos esemenynek szansz ilyesmit? Mert 1-2 ilyen meg belefer, de
ha napi szinten kell legalabb egy ilyet csinalni, az erosen hibas
tervezesre utal. Ha meg nem lesz tobb nehanynal, azt siman le lehet
fedni egy tisztesseges changeloggal, amit amugy is illik vezetni, akar
a git commit message alapjan is.

Ha jol ertem, akkor a cucc valojaban ketto reszre bonthato: van egy
szerveroldali szoftvered, es van egy Android alkalmazasod. Ez
szerintem nagyjabol el is donti a projekthatarokat, nem gondolom, hogy
a szerver szoftver egyes moduljainal igenykent merulne fel a kulon
verziozas, ellenben az Android projektnel - mint azt irod is - eleg jo
esellyel jon fel ilyesmi. En tehat oly modon vagnam szet a cuccot,
hogy ket repot csinalnek, egyet az Android projektnek, egy pedig
minden masnak, a kozos dependenciakat pedig siman mavenbol oldatnam
fel. Igy valoban elvesz az a fajta history, amikor a backend
projektbol megy at logika az Android projekt fele, viszont - ahogy ezt
emlitettem - ezt en nem latom olyan mindennapos problemanak, amivel
komolyabban foglalkozni kellene. Egy ilyen valtast ugysem eleg
kodszinten vegigvinni, foleg ha ez API valtassal is jar, mindenkeppen
alaposan dokumentalni kell a projekt fejlesztesi dokumentaciojaban (ez
adott esetben egy changelogot is jelenthet), mert az indoklas nem
derul ki a valtozott sorok szamabol. Akkor meg mar annyira mindegy,
hogy ugyanaz a commit uzenet egy vagy ket peldanyban kerul beirasra
(foleg hogy letezik a vagolap intezmenye).

Valaki kisse lejjebb emlitette, hogy mindenkepp szukseg lenne egy
integracios projektre, ami az Android alkalmazas es a szerveroldal
kozotti kapcsolatot vizsgalja, erre az a valasz erkezett toled, hogy
nem ertesz egyet. Mivel nagyjabol ismerem - vagy ismerni velem - a
gondolkodasod, igy biztos csak en ertem felre ezt a valaszt ugy, hogy
nem tartod fontosnak a modulok kozti integraciot. Jol gondolom?
Esetleg ha tenyleg nem tartod fontosnak, kifejtened, hogy miert?
Garami Gábor
E-mail: gabor.garami at hron.me
Tel: +36 20 235 9621
MSN: hrgy at vipmail.hu