[Javalist] Netbeans ékezet probléma

József Keresztes xesj.hu at gmail.com
2014. Jan. 8., Sze, 14:51:50 CET

Sziasztok !

Megoldódott a netbeans ékezetes problémám (régi kérdés volt itt a listán),
de azért érdekes a tapasztalat:
Az első esetben helyesen jelenik meg a konzolon az ékezet, a másodikban nem:

// első eset: jó
  System.out.println(System.getProperty("file.encoding"));
  System.out.println("árvíztűrő");
}

// második eset (junit): rossz
@Test
public void main() {
  System.out.println(System.getProperty("file.encoding"));
  System.out.println("árvíztűrő");
}

Szóval a lényeg hogy amikor egy szűz netbeans-t felteszünk mindkét esetben
jók a konzolon az ékezetek, azonban pl. egy UTF-8 kódolású (nem a projekten
belüli) külső fájl  megnyitása esetén nem jók, gondolom az oprendszer
alapértelmezést veszi. Ezt be lehet állítani a netbeans.conf fájlban:

-J-Dfile.encoding=UTF-8

Innentől viszont fellép a konzolos ékezetek problémája. Előszőr nem is
értettem hogy lehet hogy egyik kódrészben jó a másikban nem, kiderült hogy
akkor nem jó ha Junit-on belül fut a dolog. Mivel a netbeans-ben nem tudtam
külön a junit-os dolgot állítani az lett a megoldás hogy a projekt
futtatási opciókon is állítok:

Projekt Properties -> Run -> VM Options: -Dfile.encoding=UTF-8

Úgy néz ki ez oldotta meg végleg a dolgot.
Persze a neten írtak még 1-2 megoldást amik persze szokás szerint nem
működtek :))

Joe