[Javalist] kod quality metrika

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 09:18:48 CEST

Sziasztok,
a management nekem szegezte a kerdest, hogy vajon letezik-e statikus
kod-analizisen es/vagy unit teszt coverage-en es/vagy egyeb merheto
dolgokon alapulo standard metrika -lehetoleg skalar szam- amibol lehet ra
kovetkeztetni, hogy a szoftvert mennyire koltseges karbantartani,
tovabbfejleszteni.

A kerdes onnan indult, hogy Sonar dashboard-ot mutattam, amin van sokfele
szam, amit a management viszont nem igazan tud ertelmezni. Pl. 95% a rules
compliance, az eleg jonak tunik, kell-e valamit csinalnunk egyaltalan? A
Sonar meg azt is kiirja, hogy az osszes technikai adossagot mennyi idobe
tellne kijavitani (250nap). Oke, es akkor mi lenne, mennyivel gyorsulna fel
a tovabbi fejlesztes aztan?

Azt tudom/erzem hogy tisztabb koddal hatekonyabban lehet dolgozni, de nem
igazan hiszek benne, hogy van egy ilyen metrika, ami igazan jol
hasznalhato. De azert megkerdezem hatha tudtok valami tanulmanyrol,
okossagrol.
Udv,
Viktor