[Javalist] adat betöltés

Laja laja at freemail.hu
2014. Okt. 20., H, 12:10:04 CEST

Hi!

>  Nem bírtok leszakadni a "csodás" kódomról mi?  :-)

Csak hogy megvédjem a kollegát, a jdbf egy elég elég régi és elég
"nyűgös" lib finoman szólva...
> A Null érték valamiért kiakasztja  jdbf-et. De ráadásul nem mindig.
Pontosan. Akik kötekedtek a kódban, azok nyilván nem használtak még
jdbf-et. Van egyébként még egy rakás más nyűgje is. Elég nehéz szép
kódot írni hozzá. De a legnagyobb baj vele, hogy bizonyos rekordszám
után egyszerűen nem olvas, illetve néha (spec rekordoknál) hajlamos
eof-t adni...
Én mostanában a DansDBF-et használom. Annak kevesebb a nyűgje, és tud
852-es kódlapot is olvasni... Az áttérés se túl vészes :)

Valaki kérdezte miért nem jdbc drivert használsz. Én is próbálkoztam,
vele, de van pár "apróság":
- Nincs ingyenes, mindegyik fizetős (ami működik is).
- Van odbc driver DBF-hez az MS-től, és jdc:odbc driverrel akár
használható is lenne, de elég macerás. Ráadásul csak Win alatt működik,
és az ékezetekkel is sok a nyűg...
- A DBF-es jdbc driverek ha belenézel, nem csinálnak mást, mint a
memóriában elindítanak egy SQL szervert (H2 vagy hasonló). Az sql
utasításból kikeresi milyen táblákra van szükség. Ezeknek aDBF tábláknak
beolvassa a fejlécét (mezőinfók), és ez alapjánlétrehoz megfelelő
szerkezetű táblákat az sql szerveren, majd felmásoljabeléjük az
adatokat. Ezek után az sql szerveren lefuttatja az eredeti sql
utasítást. Utána megszünteti az sql szervert, majd visszaadja az
eredményt. Iszonyat erőforrás pazarló, és hát nem is túl gyors. Lehet
persze finomítgatni meg optimalizálni, de szerintem  nem éri meg.
Egyszerűbb valamelyik dbf kezelő libben megoldani a konkrét feladatot:...

Üdv!

Laja