[Javalist] Leállította a Java fejlesztését az Oracle

zamek zamek at vili.pmmf.hu
2016. Júl. 6., Sze, 10:51:51 CEST

hello,

On 07/06/2016 09:38 AM, József Keresztes wrote:
> Sziasztok !
>
> Mit szóltok a cikkhez ?
>
> http://prog.hu/hirek/4351/nagy-a-baj-leallitotta-a-java-fejleszteset-az-oracle
>
> Minket már ijesztgetnek a kollégák, hogy nemsokára mi is PHP-zni
> fogunk :)

Az eredeti cikk arról szól, hogy a J2EE fejlesztését álította le az
oracle (szándékosan kisbetűvel). Elnézve a jelenlegi trendeket, érthető,
mivel a felhő és azon belül a microservice felé tolódott el a világ.

Én nem tudom megítélni, de a magánvéleményem az, hogy a kliens oldali
tartalmak szerver oldalon való teljes előállítása nem jó irány (JSF), ha
nagy mennyiségű kapcsolatot kell kiszolgálni. Inkább GWT és
leszármazottaira tennék. Ráadásul a mobiltelefonos alkalmazások nem
igényelnek web-es tartalmat, egyszerű szolgáltatásokra építenek, amelyek
json alapúak, platform és alkalmazás függetlenek. Persze a J2EE-nek is
van SOAP felülete ha kell.  Azt nem tudom megítélni, hogy többi része
mennyire használható. A Spring továbbra is él, a J2EE-ben is sokat
merítettek onnan.  Vannak még erős cégek, akik érdekeltek a
fenntartásban ha üzletileg megéri nekik (Red Hat, IBM). A Google inkább
csak a J2SE-ben érdekelt (még).

Nekem az oracle úgy tűnik, mint a szcientológiai egyház. Kőkeményen és
célratörően csak a biznisz számít, minden más másodlagos. Ennek bármit
és bárkit hajlandók alárendelni, lásd MySql, OpenOffice. Most, hogy nem
sikerült lehúzni a Google-t a Java miatt, már nem éri meg nekik, mivel
pénz nincs belőle, de munka van vele. Nem csodálkoznék, ha a Java is a
fentiek sorsára jutna, bár ezek köszönik szépen jól működnek önállóan
is, tehát a Java is valószinűleg átkerul máshova, legfeljeb nem Java
lesz a neve, hanem pl. Coffee, MariaJava, LibreJava vagy Zaphod
Beeblebrox :)

--
  thx,
E-Mail:zamek at vili.pmmf.hu