[Javalist] Business logic scope Session beanben

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Jún. 13., K, 10:56:46 UTC

Hi,

On Tue, Jun 13, 2017 at 12:45 PM András Csányi <sayusi.ando at gmail.com>
wrote:

> A probléma ott van, hogy nem látom ebből a logikából mit tolhatok bele
> egy session beanbe és mit nem. Gyanítom, hogy mindent bele lehet
> passzírozni, de nem feltétlenül okos dolog. Nekem a fejemben a session
> bean inkább egy repository, ami felelős az adatbázissal való
> csevegésre, mint csinálni sokminden mást. A példákból is inkább ezt
> látom, mint azt, hogy meppelgetnénk ide-oda.

Nem, abban lehet mindenféle üzleti logika, mindenféle aszinkron hívás,
teljes tranzakciókezelés, minden. Honnan jött az az ötlet, hogy csak egy
mapper?

Ellenben ezt lehet úgy is csinálni, hogy minden fenti lépést egy
> session bean fog össze. Ennek az az előnye, hogy egyszerűbb az
> alkalmazás. Nincsen annyi jar és valószínűleg nem lesz benne nested
> injection, míg az előző verzióban (application-ben van az üzleti
> logika) van.

Nem csak lehet, hanem kell is.

Mindkét esetben a tesztelhetőség még egy kérdés. Nincsen tapasztalatom
> java cuccok tesztelésében, így ez még itt marad nekem, mint átnézendő
> terület. De az biztos, hogy az itt lévő lehetőségek fogják
> meghatározni, hogy mit fogok csinálni.

Arquillian jól használható ilyesmire. Betolod az EJB-t, mockolod a hívásait
és teszteled.

Bye,
Auth Gábor