[Javalist] Business logic scope Session beanben

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Jún. 13., K, 11:32:24 UTC

Hi,

On Tue, Jun 13, 2017 at 1:24 PM András Csányi <sayusi.ando at gmail.com> wrote:

> Szóval, akkor azt mondod, hogy egy Resource osztályba - ami egy REST
> endpoint -,
> berakom a session beant (DI intézi ezt) és maga a session bean kap
> egy-egy példányt a DI-től a REST kliensekből és mepperből, meg éppen
> abból, ami kell? Akkor gyakorlatilag, amit én a fenti példámban
> mondtam, hogy application ami felelős, hogy az üzleti logika lépései a
> megfelelő sorrendben legyenek végrehajtva az maga a session bean.

Ezt most nem feltétlen értem teljes egészében... :)

...lehet, hogy azért, mert kevered a dolgokat. Vagy tisztán JavaEE legyen a
projekt, vagy ne használd.

.Net világban tudok ilyet építeni és boldog is vagyok tőle.

...vagy a .Net világa szerint szeretnél felépíteni egy JavaEE alkalmazást.
Az nem lesz jó.

.Net világban van Entity Framework, mint ORM, vannak az Entity osztályok,
> maga a
> WebApi, a DI és ennyi. Minden más egy-egy library, amiben csinálod,
> amit csinálni szeretnél és olyan, mint EJB funkcionalitás nincsen,
> vagy nem tudok róla.

A JavaEE világban viszont minden egyfajta EJB lesz: az EF, az ORM, az
Entity osztályok, a kifelé mutatott API és a DI is, plusz a
tranzakciókezelés ugye. Ha ebből csak egy EJB-d van, akkor inkább az se
legyen EJB, mert csak szívás lesz belőle. Vagy rendesen vagy sehogy.

Bye,
Auth Gábor