[Javalist] symple messsage

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2020. Aug. 18., K, 14:49:32 UTC

Szia,

Egyszerűbb esetben pollingolsz kliens oldalról. Picit bonyolultabb esetben
a Server-Sent Event a barátod (
https://www.baeldung.com/spring-server-sent-events). Még bonyolultabb
esetben pedig a WebSocket (
https://spring.io/guides/gs/messaging-stomp-websocket/). De ahogy látom, a
PrimeFaces natívan is tud ilyet AJAX-szal (
https://www.primefaces.org/showcase/ui/misc/progressBar.xhtml), és akkor
nem neked kell implementálnod.

A kérdés még, hogy a service hogy tud üzenetet küldeni a controllernek.
Hiszen nem láthat felfelé. Erre itt írtam régebben:
https://www.jtechlog.hu/2012/10/14/esemenykuldes-szerver-oldalrol.html.
Lényeg, hogy Springnek van üzenetküldése alapból (
https://docs.spring.io/spring/docs/current/spring-framework-reference/core.html#context-functionality-events
).

Ha Java - Java között akarod megoldani, akkor Spring-ben van nagyszerű SSE
és WebSocket kliens is, az is jól működik.

Viczián István