<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html charset=windows-1250"></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space;"><div>Jaja, persze. Ez mondjuk nálam a “szakértelem” része. :)</div><div><br></div><div>Üdv,</div><div>Ákos</div><br><div><div>2013.12.10. dátummal, 17:07 időpontban Tamás Viktor &lt;<a href="mailto:viktor.tamas@gmail.com">viktor.tamas@gmail.com</a>&gt; írta:</div><br class="Apple-interchange-newline"><blockquote type="cite"><div dir="ltr"><div><div>Az az érzésem hogy alapvetően egyetértünk. :)<br></div><br></div>Nem arra gondoltam, hogy a technológiai részletekkel kell traktálni az ügyfelet, hanem úgy kell feltenni kérdéseket, hogy minél jobban determinálja a technológiai részleteket.<br>
<br>Pl. perzisztencia eszköznél adatok írás olvasás műveletek mennyisége nagyságrendileg, tranzakciókkal szemben támasztott követelmények.<br>Üdv, V<br></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">
2013/12/10 Ákos Gábriel <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:akos.gabriel@i-logic.hu" target="_blank">akos.gabriel@i-logic.hu</a>&gt;</span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<br>
2013.12.10. dátummal, 16:20 időpontban Tamás Viktor &lt;<a href="mailto:viktor.tamas@gmail.com">viktor.tamas@gmail.com</a>&gt; írta:<br>
<div class="im"><br>
&gt; "nem érdekli (és nem is kell érdekelje) az ügyfelet,"<br>
&gt; Láttam pár projektet emiatt földbe állni.<br>
<br>
</div>Egész biztos vagyok benne, hogy nem amiatt állt földbe a projekt, hogy az ügyfelet nem érdekelte a technológia.<br>
Esetleg persze megakadályozhatta volna a kudarcot ha az ügyfél érdeklődik / beleszól.<br>
De akkor alapvetően olyan dolgot csinált volna, ami nem az ő kompetenciája.<br>
<div class="im"><br>
&gt; Fel kell mérni az ügyfél igényeit. Ehhez nem feltétlenül kell "odamenni" és "megkérdezni", (mert lehet megfigyelni és mérni is - lean) de legtöbb esetben nem árt a kétirányú egészséges kommunikáció. Sőt:<br>

<br>
</div>Ez így van. De egy fixáras projektnél a szerződéskötés után már pl. a platformválasztás vagy a fejlesztési módszertan nem vitatéma. TM alapon persze az ügyfél annyi baromságot mond amennyit akar, ő fizeti az összes kurflit.<br>

<div class="im"><br>
&gt; Scrum-nál egyenesen az a szokás, hogy az ügyfél beültet egy embert a fejlesztőcsapat közelébe, hogy bármikor elérhető legyen, ha kérdés van. Ez elég jól működik, az ő neve a Product Owner.<br>
<br>
</div>Igen. És a product ownernek mi a fene köze van a választott perzisztencia eszközhöz?<br>
<br>
Üdv,<br>
Ákos<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
<br>
_______________________________________________<br>
Javalist mailing list<br>
<a href="mailto:Javalist@lists.javaforum.hu">Javalist@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>
_______________________________________________<br>Javalist mailing list<br><a href="mailto:Javalist@lists.javaforum.hu">Javalist@lists.javaforum.hu</a><br>http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist<br></blockquote></div><br></body></html>