<p>Azert itthon nem mindig egyszeru ezen kerdesekre valaszt kapni... sokszor meg sokkal alapvetobb kerdesek eseten is csak nagy kerek szemeket kapsz. Eleg dinamikus a hatar a technikai kerdesek korul...</p>
<p>Garami Gábor<br>
<a href="mailto:gabor.garami@hron.me">gabor.garami@hron.me</a><br>
Skype: hron84<br>
Tel: +36 20 235 9621</p>
<p>Sent from my T-Mobile G2<br>
Ezt a levelet telefonról adták fel, ékezethibákat tartalmazhat.</p>
<div class="gmail_quote">2013.12.10. 17:07 ezt írta (&quot;Tamás Viktor&quot; &lt;<a href="mailto:viktor.tamas@gmail.com">viktor.tamas@gmail.com</a>&gt;):<br type="attribution"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div dir="ltr"><div><div><div>Az az érzésem hogy alapvetően egyetértünk. :)<br></div><br></div>Nem arra gondoltam, hogy a technológiai részletekkel kell traktálni az ügyfelet, hanem úgy kell feltenni kérdéseket, hogy minél jobban determinálja a technológiai részleteket.<br>

<br>Pl. perzisztencia eszköznél adatok írás olvasás műveletek mennyisége nagyságrendileg, tranzakciókkal szemben támasztott követelmények.<br>Üdv, V<br></div></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">

2013/12/10 Ákos Gábriel <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:akos.gabriel@i-logic.hu" target="_blank">akos.gabriel@i-logic.hu</a>&gt;</span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">

<br>
2013.12.10. dátummal, 16:20 időpontban Tamás Viktor &lt;<a href="mailto:viktor.tamas@gmail.com" target="_blank">viktor.tamas@gmail.com</a>&gt; írta:<br>
<div><br>
&gt; &quot;nem érdekli (és nem is kell érdekelje) az ügyfelet,&quot;<br>
&gt; Láttam pár projektet emiatt földbe állni.<br>
<br>
</div>Egész biztos vagyok benne, hogy nem amiatt állt földbe a projekt, hogy az ügyfelet nem érdekelte a technológia.<br>
Esetleg persze megakadályozhatta volna a kudarcot ha az ügyfél érdeklődik / beleszól.<br>
De akkor alapvetően olyan dolgot csinált volna, ami nem az ő kompetenciája.<br>
<div><br>
&gt; Fel kell mérni az ügyfél igényeit. Ehhez nem feltétlenül kell &quot;odamenni&quot; és &quot;megkérdezni&quot;, (mert lehet megfigyelni és mérni is - lean) de legtöbb esetben nem árt a kétirányú egészséges kommunikáció. Sőt:<br>


<br>
</div>Ez így van. De egy fixáras projektnél a szerződéskötés után már pl. a platformválasztás vagy a fejlesztési módszertan nem vitatéma. TM alapon persze az ügyfél annyi baromságot mond amennyit akar, ő fizeti az összes kurflit.<br>


<div><br>
&gt; Scrum-nál egyenesen az a szokás, hogy az ügyfél beültet egy embert a fejlesztőcsapat közelébe, hogy bármikor elérhető legyen, ha kérdés van. Ez elég jól működik, az ő neve a Product Owner.<br>
<br>
</div>Igen. És a product ownernek mi a fene köze van a választott perzisztencia eszközhöz?<br>
<br>
Üdv,<br>
Ákos<br>
<div><div><br>
<br>
_______________________________________________<br>
Javalist mailing list<br>
<a href="mailto:Javalist@lists.javaforum.hu" target="_blank">Javalist@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>
<br>_______________________________________________<br>
Javalist mailing list<br>
<a href="mailto:Javalist@lists.javaforum.hu">Javalist@lists.javaforum.hu</a><br>
<a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/javalist</a><br>
<br></blockquote></div>