[Epitesz] szőnyegalátét ragasztása

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2004. Aug. 18., Sze, 19:57:09 CEST

Hello!

Egy kérdésem van a T. listatársakhoz:

Adott a durva felületű beton aljazat (mondjuk 2-3 mm-es durvasággal), és
(viszonylag) olcsón beszerzett szőnyegpadló, ami emiatt elég vékony és
sérülékeny.

Úgy gondoltam, hogy a beton durva felületét elfedő és a szőnyeg vastagságát
is növelő lágy alátétet teszek a kettő közé. Polifoam ideális lenne, de
valami olcsóbb megoldást keresek. Találtam a SOLFLEX parketta alátét fóliát,
ami (ha jól tévedek) polietilén hab, és 2-3-5-8 mm-es vastagságban, egészen
jó áron árulják. Ha az ember jár rajta, olyan érzése van, mintha fűtenék,
nyilván jó hő- és hangszigetelő, és nagyon kicsi a fajhője. Ezen kívül
teljesen vízszigetelő, párazáró is. A probléma az, hogy koncentrált
terhelésre (vagyis ha járunk rajta) a terhelt helyen megnyúlik, ettől idővel
az egész hullámos lesz. Azt gondolom, ha kvázi teljes felületén a betonhoz
tudnám ragasztani, akkor ez a jelenség elkerülhető, legalábbis jelentősen
csökkenthető lenne.

Sima felülethez kétoldalas ragasztószalaggal lehet rögzíteni, de egyrészt a
felület nem sima, másrészt ez a módszer rendkívül drága.

Van-e valakinek ötlete a rögzítésre? A szőnyeget szvsz már elég a széleken
és egy fél-egy méteres hálóban vagy csíkokban kétoldalas szalaggal
hozzáragasztani.

pi