Re: [Epitesz] Re: gyepszõnyeg

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 19., Cs, 15:26:41 CEST

> Mert egyreszt ronda, nagy tomegben akadaly az elovilagnak, masreszt pedig
Azt ertem, hogy nagy tomegben, sot, azt en is ellenzem. Ha ronda, akkor kis
tomegben is. :)

De gyanus, hogy ezt mar tenyleg nem itt kene megvitatni. Nagyon szerteagazo
tema. Kulonosen, ha belevagunk, hogy mi bomlik, mi nem, mire bomlik. A
tuzhanyokbol aztan boven jon a mergazo anyag, megis - a tudosok allitasai
szerint - az elet alapfeltetele a tuzhanyok jelenlete. Ha egyszer itt megszunik,
a bolygo halotta valik, azaz ki fogunk hamar halni, mindannyian, tehat az osszes
eloleny. A "hamar"-t persze foldtortenetileg kell erteni.

Az, hogy milyen vegyianyagok hol vannak kimutatva, megint egy eleg felfujt
kerdes. Az egesz vilagon mindenfele mindenfe'le mergezo anyag van kulonfele
koncentracioban. Amig nem tudjuk, addig ugye nem felunk. Ha tudjuk, foleg ha
kacifantos, felelmetes neve van, osszetojjuk magunkat, es megprobalunk steril
helyre menni, mindent megtisztitani. Ha minden mar jo tiszta, a gyerek kanalat
is sterilezzuk, akkor meg leszunk lepodve az allergia villamgyors kialakulasan.
(Mert termeszetesen forditva van, nem azok lesznek allergiasak, akik megkapjak a
pollent stb-t mar csecsemokorukban, hanem azok, akik ezzel kesobb, nem
felkeszult immunrendszerrel talalkoznak. Nem veletlen, hogy nem a falusiak
jellegzetes betegsege, hanem a varosiake.

De mondom, tenyleg rohadt messzire vezet a tema, en nem is nagyon folytatnam.

> En amugy inkabb az extenziv gyepnek vagyok hive. Nojon rajta az, ami akar,
> de ne legyen rajta felmeteres gaz. Ha pitypang, pitypang, ha here, here,
> ha moha, hat az. A termeszet sokkal stabilabb dolgokat tud letrehozni,
> mint mi, raadasul kevesebb erofeszitesunkbe kerul. Nekem raadasul jobban
> is tetszik a kis valtozatossag, mint a felcentis turessel nyirt egyenzold.

Ezzel egyet is lehet erteni. Persze azert a szep, gondozott, selymes benyomast
kelto gyep se olyan vacak! (Az a szeeeep zold gyep, csak az hianyzik.... ) :-)

A magasra felugro gaz egy folyamat kezdete: Mikor valamiert egy terulet le van
kopasztva (pl foldmunkak, epitkezes utan marad ugy...), akkor eloszor nehany
fajta igen virulens noveny veszi birtokba. De ez evek mulva megvaltozik, mas
novenyek is jonnek, amik jobban birjak, szepen kiszoritjak ezeket, aztan megint
masok, vegul rengeteg ido mulva kialakul akar egy erdo vagy ret, vagy valami,
ami a kornyek faunajabol osszeall.

A dolog kisertetiesen hasonlit ahhoz, hogy ha valaki valamilyen drasztikus
antibiotikum kuran esik at, akkor nem biztos, hogy a beleseben az egeszseges
emberre jellemzo bakteriumosszetetel fog kialakulni akkor, amikor vege a
kuranak. Sot, lehet, hogy pl a gombak el tudnak szaporodni.

Az epitkezeseknel lehetseges valami helyrallitas, a belesunkben meg az
immunrendszer tobbnyre rendet rak. :-)