[Epitesz] szonyegalatet ragasztasa

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2004. Aug. 19., Cs, 03:36:31 CEST

Hello!

Koszonom a sok valaszt!

From: Király Gyula

>És esetleg valami önterülö aljzatburkoló?
>Akkor minden sima..-meg esetleg olcsóbb.  ?

Igen, igen, de mint irtam, a szonyegpadlo eleg vekony, mindenkeppen
szeretnek alatenni valamilyen anyagot, amitol kellemes lesz rajta a jaras,
meg ... az alvas :-). Az onterulo burkolo inkabb amiatt jon szamitasba, hogy
a ragasztashoz lehet szukseg sima feluletre. Tovabbra is kerdes azonban a
ragaszto anyag.

From: Bamer Balazs

>En inkabb attol felnek, ha fel ev mulva odebbteszed az iroasztalt,

Ez igy van. Ha atlagos (elerheto aru) szonyegpadlot hasznalok, es a fentebb
irt szempontokat is figyelembe veszem, akkor az ezzel jar. Egy gurulos szek
egyebkent a kemenyfa parkettat is kikezdi. Annyit tudok tenni, hogy a
butorok tamaszkodo labat megszelesitem retegelt lemez alatettel, hogy
legalabb ne vagja at a szonyeget, de a szoba kesobbi atrendezesevel biztosan
gond lesz.

From: Auth Gábor

>Hááát... nem akarlak elkeseríteni, de szerintem 8-10mm

Emiatt eleve max. 5mm-ben gondolkodom.

>de bármilyen bútortól benyomódik, és többnyire úgy is marad.

Ezzel, mint elkerulhetetlen tenyezovel szamolok. Az igazi problemam a
megnyulas miatti hullamosodas, pontosabban az alatet anyag emiatti
meggyurodese a szonyeg alatt, amit csak a ragasztassal tudnek (gondolom)
elkerulni.

From: "Steve Varadi" <svaradi at freemail.hu>

>vevő pénztárcájának és igényének megfelelően

En ugyan eleg siman olvasom, de van lista, ahol ezert a fejedet vennek :-)
(Emiatt terek vissza inkabb en is az ekezetnelkulisegre)

A te gondod talan nem is a feluleti erdesseg, hanem a hullamossag, ami -
elismerem - tkp. csak szamszeru kulonbseg, de egeszen mas a hatasa. Ez az,
amit szvsz onterulo aljzatkiegyenlitovel lehet orvosolni, felteve, hogy a
hullamossag nem haladja meg a 2-3 centimetert, es az egesz nem lejtos.
Szerintem a (felulettol fuggo) 2-5 mm vastag kemeny(!) muanyag hab alatet
(polifoam) mindenkeppen jo, mert csokkenti a lepeszajt, es a parketta nem
fog nyikorogni! A filc me'g jobb anyag, de ha nedvesseget kap, akkor szornyu
lesz, meg nem tudom, mennyire szeretik az elovilag alsobbrendu tagjai :-(.

A "10mm-es furnirlemez" nem furnir, hanem talan retegelt lemez. A furnir a
2mm koruli vastagsagu szep feluletu falemez, amit a feluletre ragasztva
diszboritasnak hasznalnak - ilyen lehet pl. a retegelt lemez egyik, vagy
mindket kulso retege. Nem vagyok benne biztos, de talan ugy allitjak elo,
hogy a kb. 2-3 meter hosszu nemes fatorzs felgozolese utan azt forgatva egy
ilyen szeles acel kessel szep hosszu csikot szelnek le a henger palastjarol.

A kemeny alatet lapokkal mindig az illesztesuknel van a baj. Parketta ala
meg csak-csak, de ha eppen ott van "godor" az aljzatban, akkor mozog es
nyikorog, ha szonyeg kerul ra, akkor meg egyszeruen elnyirja. Gyanitom,
neked is ilyen helyen "pampog". Akkora kellene, mint a szoba, de az meg
nincs.

Parketta ala talan hagyomanyos hajopadlo lenne a legjobb, amit regen pl.
parnafara, homokkal kitoltott feluletre tettek le. Ehhez sem ertek persze,
lehet, hogy ma mar egeszen maskent csinaljak. Azert megfontolhatnad a
parketta ala merolegesen lerakott, esetleg osszeragasztott hajopadlot.
Mindenesetre a nedvessegre figyelni kell ( a parkettanal is, celszeru a
parazaro folia alkalmazasa), mert nemcsak Egyiptomban lehetett a dagado
faval kovet hasitani - akar a teglafalat is arrebb tudja nyomni!

Ezt az ontapado parkettat egyaltalan nem ismerem. Az aljzathoz es/vagy
egymashoz tapad? Az onterulo aljzatkiegyenlito nem tudom, arrafele
szokasos-e, de neked ez lenne a legjobb (meg a vekony hab, vagy filc).

pi