Re: [Epitesz] Re: gyepszőnyeg

Bamer Balazs bamer at kay.tmit.bme.hu
2004. Aug. 19., Cs, 09:13:20 CEST

Szervusz HJozsi!

> Bocs, hogy - valszleg - elviszem a temat, de nem birom kihagyni. Nem igazan

En sem (-:

> ertem ugyanis, hogy a gyepszonyeggel osszenott ritka szemu, nagyon hosszu ideig
> elbomlani nem akaro muanyag halo miert is kornyezetszennyezo?!

Mert egyreszt ronda, nagy tomegben akadaly az elovilagnak, masreszt pedig
megis bomlik. A PVC-bol pl. klor jon elo, de minden masbol is mindenfele
szerves gazok folszabadulnak a napsugarzas es mas hatasokra, melyek mar
allergenek es mergezok. Embereken jol latszik ezek hatasa: egyutt elunk
veluk (beleertve a kulonbozo E-adalekokat, amibol persze sok artalmatlan
is van, de soknak nem ismert a hosszu tavu hatasa, vagy csak azt
mondjak, hogy hatarertek alatt van), es amiota ez igy van, soxorosara
novekedett az allergias esetek szama. Vannak olyan hirerteku peldak, hogy
n nyugati politikus vereben micsoda vegyszerkonyhat talaltak stb.

> A kavics sem akar elbomlani, megsem az. A tenger melyen fekvo haborus autogumik,
> sok PET palack stb, elolenyek altal igencsak belakott tereket jelentenek, csak

Most nem emlexem, hogy a karibi tersegben, vagy a Mexiko melletti
csendes-oceani vizeken uszkal egy irdatlan szemetszonyeg (valami
Europa-meret remlik, bar lehet, hogy eros tulzas). Ezzel az elohely mar
erosen karosodik (beleertjuk ebbe azt is, hogy x fajnak jo es az
irdatlanul elszaporodik, mert ez is az egyensuly kibillenese, es
valoszinuleg mas fajok rovasara megy). Bar mediapelda, komoly gond az is,
hogy az allatok belegabalyodnak a sok zsinegbe es megfulladnak.

> Hogy is van ez az egesz?
> Mert en egesz jo otletnek tartom a haloval erositett gyepszonyeget.

Nyilvan ez igy nem szigoruan vett kornyezetszennyezes, bar a gyartasa
soran es amikor kidobjuk, karos ez a halo is.

En amugy inkabb az extenziv gyepnek vagyok hive. Nojon rajta az, ami akar,
de ne legyen rajta felmeteres gaz. Ha pitypang, pitypang, ha here, here,
ha moha, hat az. A termeszet sokkal stabilabb dolgokat tud letrehozni,
mint mi, raadasul kevesebb erofeszitesunkbe kerul. Nekem raadasul jobban
is tetszik a kis valtozatossag, mint a felcentis turessel nyirt egyenzold.

 							szia: Balazs