[Epitesz] Udvari labakon allo teto

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 20., P, 12:27:08 CEST

>A lábakon álló tetőszerkezet, vagy előtető, készen is kapható, nagyobb barkács
>áruházakban. Nem olcsók, s mivel adott méretűek, nem biztos, hogy egy házhoz
>méretben, stílusban alkalmazkodnak. Nekem szimpatikusabb, az egyedi, s
szerintem >nem is drágább megoldás.

Na! Orulok, hogy jol sejtettem. Az viszont meglepo nekem, hogy aszondod, hogy a
barkacsaruhazi kesz cucc nem biztos, hogy olcsobb.

Olyasmire gondoltam, hogy egy kesz cucc alkatreszei az utolso csavarig
megvannak, a keszre munkalt faelemek megmunkalas utan vannak mittomen bemartva a
vedoanyagba, tehat a vagasi feluletek is, adott hozzajuk valszleg egy telepitesi
utasitas, rajz, hogy hova kell betonozni a papucsokat...

Ha egyedi, akkor talan ugy lenne olcsobb, ha maga csinalja az ember. Ott mar az
egyedi alkatresz vedelem csak ugy oldhato meg, ha felepiti teljesen a
szerkezetet az ember, aztan szetszedi, belemartogatja a lebe, aztan ujra
osszerakja. Vagypedig osszeepitve kezeli le apromunkaval, valoszinu mindenki
inkabb igy csinalna.

Az viszont meglepne, ha accsal, asztalossal... csinaltatna vki, akkor is
olcsobban jonne ki. A minoseg vegyesen lehet jobb-rosszabb. Itt a kulonfele
meretre vagott csavarorsokra is gondolok, amiket a vagas helyen nem fognak mar
feluletkezeni.

>A betonozáskor a vas papucsokat, amibe a fa oszlopok kerülnek, nagyon pontosan
kell >elhelyezni, s vigyázni kell, hogy a betonozáskor el ne mozduljanak. Ezért
célszerű a >zsaluhoz rögzíteni természetesen távtartóval. Ha már elkezdődik a
betonozás, a felső
Ez nagyon jo otlet, tovabbitom.
Meg a raszter szerinti elhelyezes. Akkor nem valami osszevissza dolog jon ki.
A holgynek van egy olyan gondja, hogy csak kb 2,4m hely van neki erre a celra a
haz es a kerites kozott. Marmint a hely picit nagyobb, de ennyit tud elhelyezni
a haz melletti jarda es a kerites melletti, a szomszed fele meglevo fel meteres
szintkulonbseg miatti szerkezet miatt, aminek nem tudom a nevet: az az egyik
oldalon kerek, masik oldalan sik facolopok sorozata, amivel egy reszt el  lehet
keriteni, es pl viragokat ultetni moge, ahogy itt van vagy lesz.

Lehet, hogy nem is ilyen szerkezetet kene neki valasztania?

Ha a haz ablakain is ki akar valamelyest latni (bar arrafele csak egy wc- es egy
furdoszoba ablak van), akkor a tetonek viszonylag alacsonynak, es a haz fele
lejtonek kell lennie. Viszont az se megoldas, ha a masik oldalon magas, netan a
keritesre epitett, mert ott is novenyek vannak a szomszedban, es morcosak
lennenek asszem, hogy elarnyekoljak a kertjuk azon reszet.

Es ugye jol tudom, hogy egy ilyen labakon allo teto nem epitesi engedely
koteles? Ugy tudom, hogy ha x magassagban (talan 1 m) nem lehet fal, es ha ez
teljesul, akkor rendben.