[Epitesz] Hangszigetelés

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2004. Aug. 26., Cs, 13:07:26 CEST

Halihó!
2004. augusztus 24. 10.35 dátummal Hidvegi Jozsef ezt írta:
> Szerintem ez igy, ebben a formaban... :)
> Szoval nem igazan vilcso, hogy miert ne fogna meg reszben vmi leghangot
> egy, az o utjaban allo teljes keresztmetszetu hangszigetelo lemez (mondjuk
> ha egy csoben jon), vagy testhangot miert ne fogna meg egy tomeg, ami a
> testrol lejovo hangot kapja el, kozte egy masnemu kozeg, levego van ugye.
  Ugyanazt mondod... :)
  Fogsz egy vasrudat, megkocogtatod, megy benne a hang. Ha közé teszel olyan
anyagot, amely nem vezeti a hangot, akkor megszakad a testhang. Ez például
levegő is lehet.
  Ha van egy hangszóród, amely a levegőt rezegeteti, az csak úgy tudod
eltüntetni, ha akkora tömeget teszel az útjába, amely el tudja nyelni, és más
energiára alakítani.
  A legjobb hangszigetelő olyan szendvicsszerkezet, amely felváltva tömeget és
akusztikus ellenállást tartalmaz.

> A Te esetedben szerintem a plafon rezeg a legjobban.
  Nem mondanám, hogy rezeg... :(

> Igen am, de hogy kene rogziteni? Mert hogy ha direkt valami csavartartja,
> vagy parnafa volna raszreelve, es azon at lenne a plafonhoz huzatva szinten
> csavarral, akkor ezen a merev rogzitesen at szepen bejon a testhang. :-(
  Arra gondoltam, hogy felragasztom első körben, majd a falra csavarozok körbe
egy szebb gyalult lécet, fogok nút-féder OSB lapot, és úgy rögzítem, hogy
3-4mm gumi szigeteléssel körbeveszem az élét, és egy szegélyléccel meg
facsavarokkal nekifogatom a felerősített fa lécnek. Így a fa szerkezet erősen
rögzíti, és csak 3-4mm gumin keresztül kapcsolódik mechanikailag a falhoz.
15mm-es OSB lapot nem kell középen megfogatni egy 2m x 3m szobában.

> Masik, drasztikus megoldas: amit a neni tol Te hallasz, azt o is hallja
> toled.
  Dehogy hallja. Olyan hangosan hallgat híradót az mtv-n, hogy nem hallja a
csöngőt, se a dörömbölést. Egy emelettel feljebb lakik, ha kinyitom a
bejárati ajtómat, akkor ugyanolyan hangerővel hallom a mi TV-nket, mint az
övét. :/

> Sot, itt ne'mi elektro-s venaval lehetne direkt padlot is rezgetni
> neki. (Szetbuheralt dogeros hangszoro, a tekercs direktben a plafont
> nyomatja vmi mechanikan keresztul, de nem tom, mukodne-e ez.)
  Előbb gondoltam valami kis hatósugarú zavaróra... mtv-t és a Petőfit kellene
zavarnom... :)
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141