[Epitesz] Gyepracs

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 29., V, 22:08:56 CEST

>Hmm.Ráadásul azt se értem, milyen összefüggés van
>a tlajnyomás, meg az abroncs belsö nyomása közt..:{

Szoros. :-)

A kerék nem tud a talajra érdemben nagyobb nyomást kifejteni, mint amilyen benne
a légnyomás. Kivéve persze, ha a talaj nem egyenletes, de ha az, akkor ez elég
könnyen belátható.

Tehát ha a gyeprácsra adott elokészítés mellett azt garantálja a gyártó, hogy
100 tonna/m2-rel terhelheto, akkor az azt jelenti, hogy olyan kerékkel lehet
nyomvájú létrejötte nélkül randalírozni rajta, amit 10 barra fújtak fel. Ezért
van bennem optimizmus, hogy ha szarabb az elokészítés és az elkészítés is netán,
akkor azért még azt az ötödakkora nyomást csak kibírja.

Más kérdés, hogy jódarabig nem lehet igénybevenni. Meg kell várni, míg kino a
fu. :-) Eközben persze sok locsolás, sok eso... szóval tömörödik tovább a talaj.