[Epitesz] amator gipszkartonozás

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2004. Nov. 15., H, 17:33:26 CET

Halihó!

Pataki István ezt írta:
> Egy belül vakolt, fölül bitumenes lemezzel szigetel vízszintes, kb. 15cm
> vastag vasbeton födémet szeretnék belülről hőszigetelni, mert a
> páralecsapódás miatt megtelepedtek a gombák rajta (utólag hozzáépített
> konyha).
  Én hőszigeteltem régen a szobám plafonját belülről, mert hideg volt
nagyon a szoba, s az északi sarok rendszeresen penészedett. Úgy oldottam
meg a hőhídmentességet, hogy egyben a 3 méteres belmagasságot
lecsökkentettem 2.5m körülire. A szoba 4.2x3.8m méretű volt, és 4.2m
hosszú 50x50mm fenyő lécekkel hidaltam át. Középen pedig a plafonhoz
húzattam egyszerű dróttal és tiplikkel. Aztán lécek tetejére tettem a 10cm
kőzetgyapot szigetelőanyagot, a fóliát pedig a gipszkartonnal együtt
erősítettem fel. Megszűnt a penészedés... hogy a gipszkarton mögött van-e,
azt nem tudom, de a szobában nincs... :)

> Elképzelésem szerint 50-60 cm távolságban párhuzamos csíkokban 100x75-ös
> fenyő lécet(?)/gerendát(?) erősítek a mennyezethez, közibe 100mm-es
> kőzetgyapot v. hasonló hőszigetelő réteget rakok, ezt alulról párazáró
> fóliával lezárom, és gipszkarton lapokat csavarozok rá.
  Szerintem felesleges ekkora faanyagot erre ,,pazarolni''. Inkább erősíts
fel méterenként egy-egy 75x75 fa ,,pogácsát'' majd ahhoz hozzáerősítesz
sima 25x50mm faanyagot. A távolság az 60cm legyen, a gipszkarton
alapmérete 60cm.

> (A felerősítésnél a hőhidat ki tudom küszöbölni.) A kérdésem arra
> vonatkozik, hogy milyen csavarokkal rögzítsem, hogy rendesen megtartsa,
> és a csavarfejeket is el lehessen tüntetni. Ja, és erre a célra milyen
> vastagságú gipszkartont használjak?
  Sima gipszkarton csavas fához (nem kell önmetsző). 20cm távolságban
egymástól megfogják szépen a kartont.

> U.i.: A nyári melegben eltűntek a gombák (kifehéredett a mennyezet), de
> mostanra megint nagyon csúnya fekete telepek alakultak ki. Mivel tudom
> megbízhatóan elpusztítani őket?
  Én erre annakidején higítás nálküli Domestost használtam, de jó lesz a
Hypo is, mint írták már... :)
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141