[Epitesz] Kulso hoszigeteles

Varga Illés Levente vargailles at archi.hu
2004. Sze. 8., Sze, 14:38:22 CEST

Hidvegi Jozsef írta:

> Udvozlendoen terjed a polisztirol habos kulso haz-hoszigeteles. Lattam valahol
> egy, a szokasostol teljesen eltero modot, a hungarocell tablakat nem a szokasos
> ragasztoval, hanem poliuretan habbal rakta fol az illeto sajatkezuleg. Nekem
> tetszik az otlet, egyreszt azert, mert tapasztalatom szerint nagyon ragad a
> poliuretan, masreszt az illeszteseknel kitolulo hab is hoszigetelo.
>
> Ez mennyire vad dolog? Esetleg arban hogy jonne ki, ha ezzel tortenne egy haz
> komplett szigeteles-ragasztasa?

Teljesen vad. Szerintem. Nem csak a ragasztás a lényeg, hanem
páratechnikai vonzata is van a dolognak. Egyre több helyről hallom, hogy
a beszigetelt házban nincs levegő, fülledtség van meg pára. Hát kérem az
ilyen ötletek miatt.

Amennyire én tudom, spec ragasztóval (Primus) kell foltonként ragasztani.

Na persze abban sem vagyok biztos, hogy a pur hab tartósan ragaszt és a
hőtágulásnál elég rugalmasan viselkedik ...

Tisztelettel:

Varga Illés Levente
építész

www.vargailles.archi.hu