[Epitesz] Kulso hoszigeteles

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Sze. 8., Sze, 15:39:52 CEST

>Teljesen vad. Szerintem. Nem csak a ragasztás a lényeg, hanem
>páratechnikai vonzata is van a dolognak. Egyre több helyről hallom, hogy
>a beszigetelt házban nincs levegő, fülledtség van meg pára. Hát kérem az
>ilyen ötletek miatt.
Hat ez egy eleg drasztikus es kategorikus leszolas! Raadasul ilyen
megkozelitessel teljesen alaptalan. Szetneznek en azokban a hazakban, milyen
modon is elnek a bennlakok. Miert is? :

>Amennyire én tudom, spec ragasztóval (Primus) kell foltonként ragasztani.
Ez az! Itt a lenyeg. Senki nem gondolhatja, hogy a nem olcso purhabot
telibenyomna barki is a hungarocellre.
Egyebkent: ha megis ezt tenne, az a vekony purhab legalabb olyan paraatereszto
kepessegu, mint maga a mondjuk 5 centis polisztirol hab. Nekem legalabbis nem
sikerult pl ugy se vizet raknom egyik fajtajaba, hogy edenybe raktam vizzel,
fedo alatt felforraltam, es lehules utan arra szammitottam, hogy majd jol
megszivja magat, de nem. A polisztirol hab zartcellas. Az ilyennel szigetelt
hazban mashogy kell gondoskodni a belso klimarol szerintem. De a kerdes nem erre
iranyult.

(Amellett, hogy en is jartam mar tobb olyan hazban, ami igy volt szigetelve, es
nem ereztem az emlitett fulledtseget, parat. Persze, ha benn ugy foznek fedo
nelkul, meg dohanyoznak, meg ilyesmi, akkor lesz para, fulledtseg, budos. Foleg,
ha betonfalak vannak. De vannak teglafalu hazak is am! :) Jokora viztarolo
kepessegu falakkal!

>Na persze abban sem vagyok biztos, hogy a pur hab tartósan ragaszt és a
>hőtágulásnál elég rugalmasan viselkedik ...
En sem, de erzesre joval rugalmasabb, mint a szokasos ragasztok, amik inkabb a
cementhez hasonloan jo merevek. Mindkettohoz volt szerencsem.

A teglahoz kotesnel is van egy meglepo tapasztalatom: egyszer valahol rest
toltottem ki purhabbal, es megakadalyozando a padlonal nagyobb kituremkedest,
odaraktam egy teglat. Kesobb - gondoltam - elrugom onnan. Nem jott el. Rugtam
nagyobbat, elojott a labdaban vasgolyo effektus, lemondtam rola, hogy rugassal
fogom eltavolitani. Vegul kalapaccsal majdnem szet kellett vernem a teglat. :-)
Szoval nem tapad az olyan rosszul. A napfenyt tudom hogy nem kedveli, attol
elporlad a felulete.
Amugy nem ertem a nagy ellenvetest, nyilas-zarokat manapsag szinte kizarolag
ezzel rogzitenek.

Az ezzel ragasztott hungarocelles hazban is jartam, nem tapasztaltam semmi
dohossagot, kellemetlenseget. Engem elsosorban a gazdasagossagi kerdes erdekelt,
meg hogy elofordul-e ez a gyakorlatban mashol is.

Tisztelettel: hjozsi, a laikus