[Epitesz] Kulso hoszigeteles

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Sze. 8., Sze, 18:37:57 CEST

>Kedves Hidvegi Jozsef!
>
>Messzemenő következtetéseket vont le, de teljesen ingatag lábakra ....
ajajajajaaaaj, mar megyek is el! Elnezeset, hogy itt jartam, magazos levlistara
elvbol nem akarok irogatni.
Bocsanatot kerek mindenert!

Ennek meg mar nincs jelentosege:
>Az eredeti kérdés így hangzott:
>"Ez mennyire vad dolog?"
>
>Mire én:
>"Teljesen vad. Szerintem."

Mar csak azert is, mert ez igy csak egy kijelentes, tekintelyelvu, sot, igenis
volt egyfajta lemosolygas benne. Nem idezem vissza, megtalalhato. Ez implikalta
bennem az ertelmi szintrol szolo szovegemet, ami nem most keletkezett gondolat,
mindig elgondolkodom ilyesmin, amikor mittudomen professzorok beszelgetnek
egymas kozott. Van olyan, hogy bizonyos emberek a legkulonfelebb
szakteruletekrol osszejarnak, barati tarsasagot alkotnak, es igy kielhetik a
beszelgetesi igenyeiket ugy, hogy nem kell leereszkedni a koznep szintjere. Es
ezt nem pejorative mondom! Ez a teny!
Mas kerdes, hogy nekem ezt sikerult kiereznem. De nem szamit mar.

>Ha ismerné a korunk népi építészetéről
>alkotott véleményemet, akkor nem fogalmazna így!
De mivel nem ismerem, hat ez van. Nekem mindenesetre sokkal kevesbe negativ
velemenyem van "korunk nepi epiteszeterol", mint a szakemberek altal - igaz,
egesz mas okokbol - elkovetett lakotelep epitesekrol. Ezekrol egyetlen
pozitivumot tudok csak mondani (a szukseg folott): az ember egy eleg kartekony
leny, es ha ossze van tomorodve, a termeszeti kronyezetben kisebb kart okoz. Nem
csak ahhoz kepest, ha egyenletesen lenne szetszorodva, hanem pl a csaladi hazas
epitkezesi modhoz kepest is.

>Barátsággal:
>
>Illés

En is baratsaggal bucsuzom - hjozsi