[Epitesz] Vezetekeles

Kathi Imre imre.kathi at eon-hungaria.com
2005. Aug. 9., K, 12:49:12 CEST

Hello Miklós,

>- EV rele (ez ha jol tudom 2 helyet foglal)
A 3f EV relé minimum 3 modul

>- Klima kulon vezeteke (16A-s)
Ez így OK

>- Kazan kismegszakito (? A-s es karakterisztikaju legyen? A tervezesi segedlet nem szol ilyesmirol, a benne levo szivattyu-ra 70W-ot ir..)
B karakterisztika, 6A (ez a legkisebb B-sből)

>- Furdo ak.-e, aut. mosogep, tukorpolc melletti konnektorok, pl. >hajszarito, villanyfogkefe toltoje stb. (ide 16A-sat gondoltam..)
A mosógépet én mindenképpen külön áramkörre tenném, mivel elég nagy teljesítményt képvisel. A többi mehet egy áramkörre...

>- konyha ak.-e mosogatogep, hutoszekreny, mikrosuto, kv fozo, stb. hogy a legnagyobb fogyasztokat emlitsem, tuzhely nem, az gazos (ide is 16A-es kerulne..)
A mosogatógép és a hűtőszekrény kerülhetne egy áramkörre, de a mikrót és a kvfőzőt ne csapd hozzájuk. Ha véletlenül egyszer együtt fognak működni biztosan leold a 16A kismegszakító (és örökre bánni fogod, hogy egy áramkörön vannak). A használati időszakokat és gyakoriságokat mérlegelve tedd külön kismegszakítóra.

> [...]
>- szobai konnektorok. Osszesen 8db van, relevans fogyaszto a porszivo lehet >a maga 1600W-javal. Azonkivul PC, TV, erosito, stb. megy roluk. (1 v. 2 db >16A-s megszakitora kerulnenek, jobban orulnek ha alaki ramondana az ament >az 1-re, mert akkor csak egy kanocot kell korbevigyek a falszegelyben a >klimahoz meno kulon szal mellett..)
A csillárt nem tudom hogyan képzelted.... Ha úgy, hogy az izzók egyik fele az egyik, másik fele a másik kismegszakítóról működik, akkor számolj azzal is, hogy nem lesz jó az egyszerű csillárkapcsoló (és mellékesen nem tudod érdemben biztosítani magát a csillárt sem a megfelelő értékű kismegszakítóval). Javaslom inkább, hogy a konnektorok és a világítás egyik részét az egyik, másik felét pedig egy másik kismegszakítóra tedd. Az általad leírt jelenség felléptekor (fém halogén leveri a biztit) úgyis a gyorsleoldása dominál a kismegszakítónak, nem pedig az áramértéke. Így lesz világításod is és lesz működő konnektorod is...

>Na meg is telt a doboz 10 helye.
Akkor inkább vegyél nagyobb dobozt.... később rájössz, hogy megérte.

>Velemenyeket kernek szepen. Valamint javaslatokat is, milyen atmeroju, >tipusu (csak rezben gondolkozom, hogy tomor-e vagy sodrott meg nyitott >kerdes..) vezetekeken vigyem a delejt a kulonbozo helyekre.

Én tömör rezet használok(tam) és az alábbiak szerint:
- mosógép, villanytűzhely és egyéb hőfejlesztővel (is) rendelkező berendezéshez az elosztótáblától 2,5-es vezeték, külön áramkörön
- egyéb fogyasztói áramkörök gerincéhez 2,5-es, leágazásaihoz 1,5-es vezeték.
- villanybojlerhez direkt a mérőtől, hossztól függően 2,5-4-es vezeték

Arra különösképpen figyelj, hogy a nullavezető keresztmetszete megegyezzen a fázisvezető keresztmetszetével. Itt ugyanis három egyfázisú rendszert alakítasz ki!! Ha nem így teszel melegedni fog a vezeték...

Üdv, Imi
mailto:imre.kathi at eon-hungaria.com

WSAPP:
Ez a level virusellenorzesen esett at!
This message was checked against viruses!