[Epitesz] Vezetekeles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 9., K, 14:58:39 CEST

>B karakterisztika, 6A (ez a legkisebb B-sből)
:-)) Én vettem már 1A-est is. :-) Ami nem azt jelenti, hogy erre ösztökélnék
bárkit is, mert drágább, mint a pl 6A-es.

Egyébként kicsit furán nézek erre az egészre, hogy annyi minden kap külön
áramkört, amikor az egész betáp 16A. Az én filózófiám az lenne, hogy
- mindenképpen legyen külön áramkörön a világítás, hogy világosban  lehessen
matatni bármelyik nem ezen az áramkörön lévő szerkezettel (fesz-mentesítés),
Jó, belátom, ilyesmit, hogy mosógép, néha jobb külön tudni leválasztani, de
csak ezért. Védelmileg, tehát ha baj van, úgyis lever a betáp is.

A kisteljesítményű fogyasztók különválasztásának van valami értelme. Lehet,
hogy egy borotválkozó vagy kis fogkefe akkutöltő, ha elszáll, akkor egy
16A-es biztivel a háta mögött ki is gyullad. Viszont, ha jól lekorlátozod
ennek a konnektornak a biztijét, akkor ebbe bedugva egy porszívót, rögtön
lever.

Ha valahova vékony madzaggal mész el, akkor oda a vezeték miatt kell kisebb
kismegszakító. A kismegszakítókat mindig a vezeték terhelhetőségénél
alacsonyabbra kell méretezni. (Hogy ne tudjon a terheléstől a falban
elolvadni, óvatos, tűzcsiholó zárlatot okozni).

Akkor persze van értelme a sok-sok kismegszakítónak, ha tudod, hogy idővel
behozatsz valami komolyabb delejt, esetleg több fázist.

De ez csak az én magánvéleményem, ettől még lehet felrakni garmadával a
kismegszakítókat. Szelektivitást csak a nagyon kicsiktől várhatsz, illetve
van egy előnye még az ilyesminek: ha fel is iratozod őket, és egy zárlat
van, ettől peresze a központi 16-os is elszáll, rögtön lehet látni, melyik
áramkörben keletkezett a zárlat. Ugyanis a többi nem fog leoldani, csak az,
meg a központi.