[Epitesz] Vezetekeles

Kálmán Miklós MKalman at mol.hu
2005. Aug. 9., K, 14:18:54 CEST

Sziasztok!

Imre, koszonom a valaszod, nehany reszletre reagalnek is egybol.

> A 3f EV relé minimum 3 modul
Akkor tenyleg inkabb 12 helyes doboz fog kelleni... Tobet nem akarok beletenni, megiscsak egy lakas. :)

> Ez így OK
Kipipalva, 3*2,5mm-es vezetek eleg is lesz neki ha jol sejtem.

> tervezesi segedlet nem szol ilyesmirol, a benne levo
> szivattyu-ra 70W-ot ir..)
> B karakterisztika, 6A (ez a legkisebb B-sből)
Jegyeztem, B-s, 6A-es. Ide gondolom eleg lenne a 3*1,5mm-es vezetek is.

> pl. >hajszarito, villanyfogkefe toltoje stb. (ide 16A-sat gondoltam..)
> A mosógépet én mindenképpen külön áramkörre tenném, mivel
> elég nagy teljesítményt képvisel. A többi mehet egy áramkörre...
Itt majd meglatjuk a tobbi hogy adja magat, itt lehet megyek a sajat fejem utan, es marad az egy ak., igazandibol minimalis a terheles a mosogep mellett, ketnaponta 3-4 perc hajszaritas, semmi mas izmosabb terheles nincs, nem is varhato oda, a fogkefem toltoje nehany W-nal nem hiszem hogy tobbet fogyasztana..

> fozo, stb. hogy a legnagyobb fogyasztokat emlitsem, tuzhely
> nem, az gazos (ide is 16A-es kerulne..)
> A mosogatógép és a hűtőszekrény kerülhetne egy áramkörre, de
> a mikrót és a kvfőzőt ne csapd hozzájuk. Ha véletlenül
> egyszer együtt fognak működni biztosan leold a 16A
> kismegszakító (és örökre bánni fogod, hogy egy áramkörön
> vannak). A használati időszakokat és gyakoriságokat
> mérlegelve tedd külön kismegszakítóra.
Ezt megfogadom, a hutot valami sugallat hatasara en is kulon ak.-ra akartam tenni elso korben, jelenleg a spajzban van, de jovore a konyha felujitasakor ki akarom szedni onnan, ugyhogy az uj helyehez teszem a kulon kort. Motyogatogep + huto? 16A?

> A csillárt nem tudom hogyan képzelted.... Ha úgy, hogy az
> izzók egyik fele az egyik, másik fele a másik
> kismegszakítóról működik, akkor számolj azzal is, hogy nem
> lesz jó az egyszerű csillárkapcsoló (és mellékesen nem tudod
> érdemben biztosítani magát a csillárt sem a megfelelő értékű
> kismegszakítóval).
Nem. Mivel a jelenleg falban meno aluvezetekekhez nem kivanok hozzanyulni, amelyik helyiseg vilagitasa most kulon van biztositva, az tovabbra is kulon lesz, de a konnektorok nelkul, azoknak huzok be egy teljesen uj vezeteket. A ketfele szedest ugy kepzeltem el, hogy mondjuk most egy biztositekon van a halo, a nappali es az eloszoba, a maradek, a konyha a wc a masik halo, spajz stb. pedig masik biztositekon. Az uj rendszerben is igy lenne csoportositva, ket kulon kismegszakitora. Azt hogy pl. femhalogen "izzo" elcsattanasakor legyen feny, ugy ertettem, hogy pl. konyhaban v. eloszobaban lehessen villanyt gyujtani, ne a lakas osszes vilagitasa menjen ki egyszerre.
Kerdes, hogy konnektorok nelkul csak tisztan vilagitas eseten milyen erteku kismegszakito celszeru ezekhez? Azt tippelem eleg ide is a legkisebb.

> Akkor inkább vegyél nagyobb dobozt.... később rájössz, hogy megérte.
Kezdem latni, kulonosen mivel nem gondoltam bele, hogy 3f-ra kell az EV rele, hogy tenyleg keves lesz a 10 helyes doboz..

> Én tömör rezet használok(tam) és az alábbiak szerint:
> - mosógép, villanytűzhely és egyéb hőfejlesztővel (is)
> rendelkező berendezéshez az elosztótáblától 2,5-es vezeték,
> külön áramkörön
> - egyéb fogyasztói áramkörök gerincéhez 2,5-es, leágazásaihoz
> 1,5-es vezeték.
> - villanybojlerhez direkt a mérőtől, hossztól függően 2,5-4-es vezeték

Akkor gondolom esetemben ha mindenhova 3*2,5mm-es vezetekkel megyek nem tevedek nagyot, ha tomor, ha sodrott. Az gondolom be is fer a 16-os gegecsobe.

> Arra különösképpen figyelj, hogy a nullavezető
> keresztmetszete megegyezzen a fázisvezető keresztmetszetével.
> Itt ugyanis három egyfázisú rendszert alakítasz ki!! Ha nem
> így teszel melegedni fog a vezeték...

Ertem, figyelni fogok, bar gondolom ha olyan vezeteket hasznalok, ami egyben van 3*2,5mm-es abban egyforma vastagok a vezetok.

Ha netan valahol toldanom kellene (isten ovjon ettol...) a jelenlegi vezetekeleshez, akkor mivel es hogyan lehet jol, szakszeruen toldani az alu vezeteket rezvezetekkel? Hazilagos kivitelezesben gondolkodva, tehat speci presszerszamok es hasonlok kizarva..

Udv. Arrow

Ps: Bocs a csatolmanyert.

Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje, ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.