[Epitesz] Vezetekeles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 9., K, 15:05:36 CEST

>Kipipalva, 3*2,5mm-es vezetek eleg is lesz neki ha jol sejtem.

Persze, ez biztonságosabb, de a saját vezetéke is csak 1,5-ös vagy  mintha
még kisebb lenne. (1,1kW-os pl az, amelyik 3,5kW-ot szivattyúz. Az
indításához kell ennek a méretűnek a 16A. A nagyobb, pl az 5,2kW-os nem
biztos, hogy elindul 16A-ről.)

>Akkor gondolom esetemben ha mindenhova 3*2,5mm-es vezetekkel megyek nem
>tevedek nagyot, ha >tomor, ha sodrott. Az gondolom be is fer a 16-os
>gegecsobe.
Előbb nézd meg, be tudod-e kötni konnektorba... Elég durung ám a 2,5-ös, bár
baj nem lehet belőle, ha az mén a falban.

>Ha netan valahol toldanom kellene (isten ovjon ettol...) a jelenlegi
>vezetekeleshez, akkor mivel es >hogyan lehet jol, szakszeruen toldani az
>alu vezeteket rezvezetekkel? Hazilagos kivitelezesben >gondolkodva, tehat
>speci presszerszamok es hasonlok kizarva..
Ha nekem kéne, van ilyen  műanyagos markolópréses toldó. Piros: 1,5-ös, kék:
2,5-ös. Belül galvanizált, tehát az alu-réz összekötéssel nem lenne baj.
(Mármint ebben belül van réz, erre gondolok).

De ez nem igazán villanyszerelési segédanyag, túl spéci, kell hozzá a kézi
markolóprés, nem igazán tudom, hogy szokták csinálni azok, akik ezzel
foglalkoznak.