[Epitesz] Vezetekeles

Kálmán Miklós MKalman at MOL.hu
2005. Aug. 10., Sze, 10:24:26 CEST

Sziasztok!

Uff.. Nagyon sok tanacsot kaptam, koszonom, igyekszem oket majd megfogadni. De nehany alapveto dolog van, ami ugy tunik nalam nem igazan lesz szabalyszeru. Istvan leirasaban szerepel, a kotodobozok merete, min. 80mm-es. Hat azokat mar megvettem, es kis szerelvenydobozokat vettem 63mm-eseket, ezeket szandekozom hasznalni, raadasul nem a fal tetejen, hanem az aljan, a mostani konnektorok szintje alatt, a futescsovektol kulon horonyban, azok felett par cm-el. Kotes mindegyikben 3db lesz, mindegyik szalon 1-1. Ahogy en elkepzeltem, nem utolagosan lennenek behuzva a vezetekek, hanem elore adott hosszra leszabom a gegecsovet is (ezert kerdeztem feltetlen kell-e a sima vagy jo az a bordas..) belehuzom a vezetekeket, mind a 3-at (ezt megfogadom, hogy kulon kanocok lesznek), es igy egyben epitem majd be. Igy csinaltam akkor is amikor a padloba tettem a szobatermosztat vezeteket, bar tudom az mas mufaj. 3-4m-es szakaszok vannak a konnektorok kozott, mivel az osszes (lakoszobai) konnekt
 or egy korre kerul, igy a 16-os gegecsoben csak 3db 2,5mm-es szal lesz. Egyedul a klima vezeteke problemasabb, az 19m lesz a kapcsolotablatol, es ugy szeretnem megoldani, hogy folyamatosan menjen, megszakitas nelkul a gegecsove. Majd ha megyek vezeteket venni megkerdem a behuzszalat/szalagot is.. Tehat a lakasban korben a kulso falon a futesvezetekek nyomvonalan 2 db gegecso menne a falban, egyazon horonyban. A tobbi vezetek, furdo, konyha, az teljesen kulon iranyokban mennek, pl. a konyhai a vizvezetekek nyomvonalat fogja kovetni, mert azokat is cserelem. Alapvetoen nem villanyasz szempontbol ujitom most a lakast, hanem vizes szempontbol, es az adott szituaciobol igyekezven a leheto legtobbet kihozni, szamottevo plussz koltsegek es munka nelkul akarom megoldani, csak ahol a vizes cuccoknak kell vesni, arra viszek vezeteket. Amugy az egesz bojler + gazkonvektorok-> kombikazan + radiatorok cserebol indult, most tartok komplett furdoszoba felujitasnal (kad fole nem mehetett az
  IPx4D vedettsegu kazan, es ha a kadat mozditom, akkor mar muszaj volt mindent, de ra is fert..) inkabb atepitesnel, komplett villanyasz felujitasnal, de mar nagyon szeretnem megtekinteni az alagut veget..) Ha mar szoba kerult a gondos foldeles temakore, mi van a radiatorokkal pl? 5rtg-u muanyag csovekkel lesz vezetve futes (ivoviz is), ezek nem hiszem hogy egyazon potencialon tartanak a radiatorokat, azokat is mindegyiket be kellene kotni foldelesre? Vegulis ha igen sem olyan nagy problema, leven pont alattuk lesz a konnektoros kor nyomvonala, radiatoronkent 1 plussz koto-, szerelvenydoboz mar nem gyak le jobban.. :)

Udv: Arrow

Ps: bocs a csatolmanyert..

Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje, ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.